Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Sierra94 skrev:Monterat R-ratt och knopp. Vilken fruktansvärd skillnad på komfort. Hur nöjd som helst!
Snyggt, välkommen i klubben - har du alupedalerna?

Får jag tipsa om en detalj till som höjer helhetsintrycket - byt ut damasken till en i skinn.
Rätt enkelt, bytte min fula syntetstrumpa mot en i "äkta" läder från ebay för 80:- blev lite snyggare:

Bild
Köpte bara skinnet och flyttade över "innehållet" - plastsargen i nederkant och plasthylsan längst upp.
Var rädd om plastsargen, den är ömtålig och går inte köpa lös, jag lyckades bryta av min...
Nää, har varken pedaler eller skinnpåse ;-) Däremot en extra knopp för 5 vxl låda. Utan damask. Så om någon är intresserad av en R-knopp 5 vxl så hör av er. Den blir billig eftersom den är lite sliten. Själva metallinlägget är blankt. Kanske var så på vissa modeller?
Sierra: Om metallinlägget är blankt så torde den höra till en automat?
Sierra94: MYCKET SMAKFULLT :wink: Visst är det skönt och snyggt?

PS: Vad är vippströmbrytaren bakom stereon till?
@Micce1980: det är för att slå av dieselvärmaren när man åker kortvändor. Jag o Timebandit hade en tråd om det förra året ;-) då slipper man igensotade brännkammare.

Såhär ser knoppen ut:

Bild

Nu ska jag byta vattenpump och kamrem på en bekants s80. Så kvällen är räddad. Småtrångt i garaget för s80 är en stor bil.

Bild
Sierra: Jahaaaaa, jag tolkade det som att siffrorna på något vänster skulle vara nerslitna. :lol:
Indirekt för bilen, köpt en "ny" systemkamera, Canon EOS 50D med 50mm f1.4-glugg och Speedlite 430EX II (ett stort lyft från den gamla 350D som finns i hushållet). För bra paketpris för att säga nej, så nu ska det allt vara slut på taskiga mobilbilder från min sida.
Beställde även hem en GoPro-wannabe från Kina, även där för bra pris för att säga nej även om kvalitén inte når upp till GoPro - men tillräckligt om man får tro alla YouTube-tester.
Sierra94 skrev:
Nu ska jag byta vattenpump och kamrem på en bekants s80. Så kvällen är räddad. Småtrångt i garaget för s80 är en stor bil.
Vad är det för årsmodell på bilen?
Det ser ut som "samma" fuel-rail som jag skruvade på när jag jobbade i Skövde -93. På min s60 sitter det en plastkåpa över fuelrail så jag ser inte hur den ser ut, och det sitter en annan kåpa över tändstiften.
  • 1
  • 299
  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 1912
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv