- mån 21 okt 2013, 18:28
#797956
Däremot kan ju bara kompressorn va bra om man har ett litet skithål som pyser bara litegrann, då kan ju bara kompressorn användas för att fylla däcket å slippa att däckkillen blir vrång när det är vätska i. Kanske det är det de tänkt på eller?
Camel skrev:Detta är en fråga som infinner sig, på jobbilen har vi också vätska och 12V-kompressor, men när den dyra vätskan blev använd av en annan så har jag köpt en sån där vanlig däcklagningsburk på macken som innehåller vätska och tryckluft, varför kör de med kompressor och vätska ska det va mycket bättre än bara burken med allt i? Min erfarenhet av vanliga burken är att den duger utmärkt, även fylla upp ett hjul som nästan är platt. Så varför?SvenB skrev:Camel, försökte du med lagningskittet? :DJag hade faktiskt både däckspray och en 12V-kompressor med mig vid tillfället. Men jag bedömde situationen så att det inte var lönt att ta fram dem... :mrgreen: Satte på nödreservhjulet och körde vidare.
Däremot kan ju bara kompressorn va bra om man har ett litet skithål som pyser bara litegrann, då kan ju bara kompressorn användas för att fylla däcket å slippa att däckkillen blir vrång när det är vätska i. Kanske det är det de tänkt på eller?