Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Guligan skrev:Njae, i så fall skulle du bli utan ersättning om du inte har vagnskada (som ju är en frivillig försäkring). Motpartens trafikförsäkring betalar ut skadeersättning till ditt försäkringsbolag. Förs.bolagen clearar denna typ av ersättningar mellan varandra. (Du vänder dig såklart till ditt bolag oavsett om du har vagnskadeförsäkring eller ej) Om det är en ren smitning så finns det möjlighet att få ersättning genom trafikförsäkringsföreningen. Funkar inte det heller, så återstår att pröva skadan mot sin egen vagnskadeförsäkring.
Jo det ät ju ingen nyhet att det fungerar då men vad jag inte var överens med dej om var att du skrev att just min (med stora bokstäver) trafikförsäkring inte skulle täcka och därför svarade jag att varken din, min eller nån annans trafikförsäkring gäller vid smitningskada.
Nästan samma sak hände polarn MEN han körde inte en millimeter. Nästan tom tank (diesel, V50 2010). Han hann fylla 13 liter innan han kom på det. Bärgning till Bilia. Samtalet kom på måndagen från dem: 8100kronor skulle de ha!?!? Bilen hade inte rullat 1mm ens. Dom sa att hade han kört en bit så hade det kunnat hamna på runt 40.000kr Polaren vägrade betala dom pengarna och ringde oberoende märkesverkstaden som låg (bokstavligen talat) 80m från Bilia. Dom skulle ha 2.500kr och då ingick diesel för 500. Dagen efter köpte han tankskyddet Solo som det länkades till tidigare i denna tråd. Jag köpte oxå, då slipper man oroa sig för feltankningar i fortsättningen. Finns på Bilia för 499kr. Väl investerade pengar!!!
Verkar som om vi haft tur ändå,volvo rengjorde bilen och byte bränslefilter och nu går den som vanligt igen,hoppas att det inte blir några följdfel nu bara,Försäkringen tog det så det kostade oss 1000kr i självrisk, ett nytt ranklock är inhandlat
Skönt att höra.. :)
Gissar att du kommer att tänka till när du tankar i fortsättningen... även utan nytt tanklock. ;)

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.