Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Jag föreslår ett samtal med besiktningschefen.
Ett där DOM kan styrka att din bil SKA HA airbag. Kan inte dom styrka det så tja.. då har dom problem.
av rextoren
*pettson* skrev:Jag föreslår ett samtal med besiktningschefen.
Ett där DOM kan styrka att din bil SKA HA airbag. Kan inte dom styrka det så tja.. då har dom problem.
Jag har vart i kontakt med besiktningschefen, hans kommentar när han ringde mig senare på dagen efter att ha "Kollat upp det":
"Aeh näaeh joe du behöver nog inte ha nån airbag i dendär... Meeenee..... Du kanske ska skaffa nå intyg på dä så det inte blir samma problem nästa år..."
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Visst underlättar det om man har egna intyg med sig, men när det gäller kontrollbesiktning är det DOM som ska kunna bevisa att bilen ska vara i det och det utförandet. Står man på sig och dom inte kan bevisa något så brukar dom ge upp. I värsta fall kan man gå vidare med ärendet till högre makter. Man har rätt till att avbryta en besiktning om det är så.

Vid reg. besiktning gäller det lite andra regler beroende på vad man reggar, om någon nu undrar över det.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]