Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Lite undran:

Låt säga man har en V70 2012 med dieselmotor och värmare.

Om man har en Volvo "standardnyckel" (ej den mer avancerade med 6 knappar) så går det att använda den (med ca 20 meters räckvidd) för att styra värmaren bara man köper Volvos mjukvara för att aktivera fjärrstyring av värmaren - rätt? Inget mer tillkommer?

Om man har en PCC nyckel (6 knappar) så får man ca 100 meters räckvidd istället - rätt?
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463690
Om man har en standardnyckel men vill ha en PCC nyckel (bara för räckviddens skull) - måste man ha nåt mer än mjukvaran som aktiverar fjärrstyring av värmaren för att få det att funka då? Måste man ha "PCC paket" som är fabriksmonterat när bilen byggs? M a o en PCC nyckel kan aldrig användas en bil som inte har PCC fabriksmonterat?
Vad kostar en PCC nyckel i så fall, nån som vet?

/Bo
oldtimersmc skrev:Testar Järna men det verkar inte gå att nå siten över huvudtaget just nu...
stavas skrev:Det här verkar ju helt strålande. Hoppas någon som testar detta hör av sig hur det fungerar, framför allt den billigare varianten.
Har kontakt med företaget och de kommer höra av sig så snart den är testad och klar, meddelar här då oxå.. kommer beställa så snart de hör av sig jag.. :)
ranzor skrev: Har kontakt med företaget och de kommer höra av sig så snart den är testad och klar, meddelar här då oxå.. kommer beställa så snart de hör av sig jag.. :)
Gött! Följer :-)-)
ranzor skrev:
oldtimersmc skrev:Testar Järna men det verkar inte gå att nå siten över huvudtaget just nu...
stavas skrev:Det här verkar ju helt strålande. Hoppas någon som testar detta hör av sig hur det fungerar, framför allt den billigare varianten.
Har kontakt med företaget och de kommer höra av sig så snart den är testad och klar, meddelar här då oxå.. kommer beställa så snart de hör av sig jag.. :)
Vilken beställer du? T91:an eller den billigare?

// Torbjörn
ranzor skrev:Har kontakt med företaget och de kommer höra av sig så snart den är testad och klar, meddelar här då oxå.. kommer beställa så snart de hör av sig jag.. :)
:-)-)

Synd att man inte kan få med den "kraftigare" dosan till det billigare systemet...

Men om Volvo tar 3800kr för T91 kitet så finns det väl ingen anledning till att köpa det kitet från denna sida. Enda som är intressant då är väl det billigare kitet.

Krävs det mjukvara även till det från Volvo?
stavas skrev:
ranzor skrev:
Vilken beställer du? T91:an eller den billigare?

// Torbjörn
Jag kommer beställa den billiga varjanten då, där man använder bilens vanliga fjärr.. har PCC nyckel så tror den räckvidden ska räcka för mig.. =) detta är en lösning som även volvo erbjuder, dock endast på nya modeller av volvo..
Sharkbait skrev:
ranzor skrev:Har kontakt med företaget och de kommer höra av sig så snart den är testad och klar, meddelar här då oxå.. kommer beställa så snart de hör av sig jag.. :)
:-)-)

Synd att man inte kan få med den "kraftigare" dosan till det billigare systemet...

Men om Volvo tar 3800kr för T91 kitet så finns det väl ingen anledning till att köpa det kitet från denna sida. Enda som är intressant då är väl det billigare kitet.

Krävs det mjukvara även till det från Volvo?
För att få räckvidden så är det ju dosan (sändare) och mottagare i bilen som måste monteras.. det är kittet som ska kosta nånstarns vid 4000:- till det kittet behövs mjukvara från volvo också för att få det att fungera, till det billiga kittet som denna sida säljer så ska ingen mjukvara behövas förutom den som redans finns i bilen till värmaren, (timer och direktstart i displayen)
T91 kittet är väl aldrig intressant
Ska man kosta på något mera så är väl autoplugin dss kittet man ska gå på då det är samma pengar som T91
Då får man i allafall en mera avancerad fjärr

Sedan kan man ju fråga sig varför inte Volvo kan erbjuda detta mha mjukvara i bilarna, borde gå få bilen att slå på värmaren med samma kombination av fjärr knapptryckningar som man gör här

Vad är det som gör det möjligt att skapa funktionen i nyare bilar med den befintliga fjärren?

Är det någon som vet vad Volvo tar för att lägga in mjukvara för funktionen till den befintliga fjärren?
ranzor skrev:till det billiga kittet som denna sida säljer så ska ingen mjukvara behövas förutom den som redans finns i bilen till värmaren, (timer och direktstart i displayen)

Detta låter strålande ! Timer + direktstart i displayen finns i min bil så då kanske detta vore en bra lösning för min del.
Momentum skrev:Sedan kan man ju fråga sig varför inte Volvo kan erbjuda detta mha mjukvara i bilarna, borde gå få bilen att slå på värmaren med samma kombination av fjärr knapptryckningar som man gör här
Volvo vill sälja dyra lösningar(?)

Märkligt att Volvo inte har erbjudit denna "billiga" funktionen till bilar vid nyköp eller som tillbehör.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 38
En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]