Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Det ÄR batteriet till larmet som har tagit slut mitt säckade efter ca 8 år och din är en ca 8 års MY06 så du kan med förtröstan köpa dig en ny "tuta" eller byta batteri i den gamla.

Brukar inte ge "köp ny" råd men här är jag säker.
Användarvisningsbild
av Kanats
Exakt samma fel som jag hade, det är bara att byta larmsirenen.
Jag beställde den direkt från skandix.de
Billigare än att köpa från volvo men orginaldelar. Var ganska lätt att byta, det enda som jävlades för mig var att jag inte fattade att det var en skruv som höll fast sirenen, trodde det var en nit. Så jag började borra sönder den, ett tips kan ju vara att försöka att slipa ett litet jack i så du får dit en mejsel.

I paket jag beställde så ingick denna skruv samt alla nitar för innerskärmen, även huvlåset medföljde. 1400 pix med frakt, volvo skulle ha 2100kr för bara sirenen. Så det tyckte jag var värt.
av Trunken1
Tack för era svar, har väl kommit fram till att elm327 var en helt värdelös investering, jag körde bilen till min lokala verkstad för att läsa av koderna, det tog flera försök innan bilens dator gav respons konstigt nog, väl inne gav den hur många felkoder som helst, både som påverkar larmet och en del andra, kan väl tillägga att bilen fungerar hur bra som helst annars, kan man dra slutsatsen av detta fenomen att backup-batteriet till larmet är kasst? eller hur skall man veta vad som är kasst?
Användarvisningsbild
av wissel
tottish85 skrev:Annars kan du investera i autocom/delphi som läser alla bilar, kan starkt rekommendera det :)
Näähh, du får inte fram Volvorelaterade koderna med denna.
Användarvisningsbild
av wissel
Trunken1 skrev:Ingen som har ett svar på frågan?
Vad är det som är fel på t.ex. Oldtimersmc svar ?
Du har fått svar, BYT SIRENEN, hur svårt kan det vara ?
Användarvisningsbild
av tottish85
wissel skrev:
tottish85 skrev:Annars kan du investera i autocom/delphi som läser alla bilar, kan starkt rekommendera det :)
Säker? ja kan då göra allting med den i min bil :)
av Jonnybcool
Nån som kan länka till skandix.de vilken siren man ska beställa? Fanns 2 att välja på....
Användarvisningsbild
av wissel
tottish85 skrev:
wissel skrev:
Säker? ja kan då göra allting med den i min bil :)
Okej, ändra då dina bakrutetorkare att inte gå igång när du lägger i backen, eller tvärtom !
Ändra ditt Ljusvred till Flex lgt inställningen eller Flex std !
Vilken felkod får du på Sirenen med din läsare ?
Vilken felkod får du på Stannad fläkt i AC panelen ?
:P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Då är vi överens. Faserna byter in[…]

https://www.youtube.com/watch?v=NRc-B9sbvuQ

Fel generator V70??

Hej, generatorn på min V70 -2005 kvittrar/l&[…]