Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sweborn skrev:Märkliga inlägg i denna tråd, trots eminent information från en jurist. Är det kanske så att vi har näringsidkare i denna tråd?

Jag är näringsidkare.. och då tycker jag att man bör ha bra koll på KKL och följa den och andra lagar utan tjaft.. i allafall om man är intresserad av återkommande kunder.
Jag håller helt med PH.
Hoppas att trådskaparen står på sig och drar detta till sin spets och vägrar betala någonting överhuvudtaget. Och sedan meddelar oss hur det gick.
Som sagt, så är det inte säkert Bilia vill göra för stor affär av detta, utan tar hela arbetskostnaden.
Vojje skrev:förmodligen. Det är lättare att spå väder i sump än att förespå ett utslag från ARN.

som sagt, lycka till med ditt ärende :D
Jag kan nog med 90-95 procent sannolikhet avgöra på förhand hur ett ärende kommer att sluta. Fast bilklädsel är nog ett ovanligt svårt fall eftersom det är en del/aspekt av en större affär och därför är det mycket svårt att utreda hur kommunikation, löften och information har fungerat under köpprocessen.
Ph
perhall skrev:Domar, utlåtanden och beslut baserar sig på sakläge och dokumentation samt doktrin, tidigare domar och rättsfall - till skillnad från vädret:)
+ dagsform hos de som dömer. I synnerhet om det är nämndemän inblandade.

Vädret däremot är en exakt vetenskap. Bara det att människan inte riktigt knäckt alla koder ännu. Det kommer. Det kommer :D

. Jag har provat med låsspray men det har […]

Instabil styrning (XC70 -16)

Uppdatering! Har nu bytt båda främre l&[…]

Problemet var att tätningen på slangv&a[…]

Jag tackar för svaret! Lite märkligt att[…]