Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
O så ett varv till:
Kallibrerade dom dina Spjälmotorer ?
Kollade dom tempen vid Evaporatotempgivaren ?
Finns massor av sätt att kolla värdena i ECC via VIDA om dom kan detta förstås !
av Jonaba
wissel skrev:O så ett varv till:
Kallibrerade dom dina Spjälmotorer ?
Kollade dom tempen vid Evaporatotempgivaren ?
Finns massor av sätt att kolla värdena i ECC via VIDA om dom kan detta förstås !
Var inget fel på spjällhusmotorerna enl verkstaden, givare och annat ska bilelfirman kolla upp på tisdag.
om dom andvänder vida eller ej kan jag inte svara på , men den gav inga felkoder den här gången.
Användarvisningsbild
av wissel
jaja har man gott om flis så..... :P
av Jonaba
wissel skrev:jaja har man gott om flis så..... :P
Berätta gärna hur du skulle gjort??
Hitills har det kostat mej 900 kr... och då var det köldmediet dom tog betalt för..
av mbc
Om givaren sätter fel värde så får du ingen felkod.
I vida kan man se exakt vilken temperatur den visar för tillfället.
av Jonaba
mbc skrev:Om givaren sätter fel värde så får du ingen felkod.
I vida kan man se exakt vilken temperatur den visar för tillfället.
ok. vet inte om do använder vida eller nåt annat får höra efter på Tisdag.
Användarvisningsbild
av wissel
Har du ingen i din närhet med VIDA som kan hjälpa dig med att titta på vilka värden du får när
bilen är igång och ACn på,jag tänker inte i första hand på felmeddelanden utan avläsning i realtid
och där tror jag faktiskt bara Vida är kapabel.
Men jag har fått för mig att det är någon av tempsensorerna som visar felaktiga värden precis som Goose
har skrivit tidigare i tråden. och det kan jag inte tänka mig att en elfirma kan mäta ut, dom måste då veta resistanser osv.
Fråga här på forumet om det finns någon i din närhet.........men att bara lämna in bilen finns inte i min värld......
det blir oftast fel och ruggigt dyrt.
Jag skulle nog dessutom byta ut meken på din Volvoverkstaden till någon som vet mera......
det brukar väl finas några på varje verkstad som har en aaaning eller ?.
Lycka till iaf.
av Jonaba
wissel skrev:Har du ingen i din närhet med VIDA som kan hjälpa dig med att titta på vilka värden du får när
bilen är igång och ACn på,jag tänker inte i första hand på felmeddelanden utan avläsning i realtid
och där tror jag faktiskt bara Vida är kapabel.
Men jag har fått för mig att det är någon av tempsensorerna som visar felaktiga värden precis som Goose
har skrivit tidigare i tråden. och det kan jag inte tänka mig att en elfirma kan mäta ut, dom måste då veta resistanser osv.
Fråga här på forumet om det finns någon i din närhet.........men att bara lämna in bilen finns inte i min värld......
det blir oftast fel och ruggigt dyrt.
Jag skulle nog dessutom byta ut meken på din Volvoverkstaden till någon som vet mera......
det brukar väl finas några på varje verkstad som har en aaaning eller ?.
Lycka till iaf.
Bor på en liten ort, inte så många som har vida här... Har ca 11 mil till närmsta volvo verkstad. Många i byn kan meka med bilar , men dom föredrar verktyg framför datorer... hade jag haft en 245:a hade dom plockat isär den och ihop igen på en timme eller två... men felkoder och datorer... nä.
Användarvisningsbild
av wissel
Rackarns försmädligt, men om du ringer o pratar med Verkarn på Volvoverkstaden o luskar försiktigt försiktigt
vilken av hans Mekar som är utbildad på Vida så kanske du kommer en liten bit på väg. Jag förstår att du
prövar alternativ åt alla håll....funkar inte det så får du åka än längre bort.
Jag lämnar alltid min bil till Skobes i Flen när något "tyngre" skall göras. Dit är det 11,5 mil enkel som jag gärna
åker för där vet jag exakt vilken Mek och hans kompetens. Lite dyrare kanske men jag får det bra och rätt gjort.
Hoppas din Elfirma grejjar det.
:)
av Jonaba
wissel skrev:Rackarns försmädligt, men om du ringer o pratar med Verkarn på Volvoverkstaden o luskar försiktigt försiktigt
vilken av hans Mekar som är utbildad på Vida så kanske du kommer en liten bit på väg. Jag förstår att du
prövar alternativ åt alla håll....funkar inte det så får du åka än längre bort.
Jag lämnar alltid min bil till Skobes i Flen när något "tyngre" skall göras. Dit är det 11,5 mil enkel som jag gärna
åker för där vet jag exakt vilken Mek och hans kompetens. Lite dyrare kanske men jag får det bra och rätt gjort.
Hoppas din Elfirma grejjar det.
:)
Jag också.. Har suttit å kollat på nätet nu, är det nånting att ha dessa diagnostikverktyg som säljs?? tänkte om man skulle ha ett hemma!
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]