Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
Jackson75 skrev:Ja, det låter skumt med en Volvo kartong på Mekonomen. Reagerade inte personen i butiken?
Det jag fick till svar när jag fråga varför det var en volvo orginal kartong var att dem sålde orginal delar eller delar som är likvärdiga orginal så ibland kunde man få en orginal kartong och ibland inte....

tyckte det verka skumt redan när jag såg kartongen då jag aldrig hört talas om att dem säljer volvo ogrginal grejer på mekonomen.
jaob skrev:
Jackson75 skrev:Ja, det låter skumt med en Volvo kartong på Mekonomen. Reagerade inte personen i butiken?
Det jag fick till svar när jag fråga varför det var en volvo orginal kartong var att dem sålde orginal delar eller delar som är likvärdiga orginal så ibland kunde man få en orginal kartong och ibland inte....

tyckte det verka skumt redan när jag såg kartongen då jag aldrig hört talas om att dem säljer volvo ogrginal grejer på mekonomen.
Här i byn så säljer OKQ8 Volvo original tändstift i förpackning märkt Volvo, som exempel. Dom har fler delar i blå förpackning.
Jag har samma problem på min V70N 2.4T ifrån 2000 som rullat snart 23000..

Jag bytte ventilen idag efter att jag hämtat en ny på Bilia, märkte att det låter likadant fortf, märks bara när man st'nger av bilen men man känner o hör lite att den surrar likadant hela tiden.

Såg att någon tidigare skrev om någon annan sensor det kunde vara, vart sitter den isf?

Edit: bör lägga till att den är BSR Steg 1 "chippad"
Vilket trådlyft!

Jag har exakt samma fenomen och har bara vid enstaka tillfällen upptäckt att den låter efter avstängd motor. För mig smattrar den när man startar kall och tystnar sedan när motorn är varm. Jag har också testat byta till en bättre begagnad.

Kan man kapa slangarna utan risk och fästa om dem så att man kan se om det är läckage av vakuum? Det är tre med färgkoder på.
CTEK Laddare (connect kabel)

Hej, Var kopplar man enklast/bäst denna kab[…]

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]

Har varit i kontakt med Volvo i dag igen (4ggr) , […]