Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Intressant, det stod inget i artikeln om när det kan nå marknaden?

Sen känner jag att jag som sann bakåtsträvare måste infoga kommentaren; blir inga roliga reparationskostnader på den tekniken, hujedamig.
av RCE
2444ever skrev:Intressant, det stod inget i artikeln om när det kan nå marknaden?
Har för mig att jag läst något om nästa generations volvomodeller. Denna teknik är väl beprövad inom F1.
av perhall
Det är säkert helt korrekt i sak att s/s i nuläget ger lite effekt och att de första s/s-bilarna kan gå sönder mer än bilar utan. Men på sikt är denna lösning oundviklig. Dels sparar men en del bränsle, dels går det att förbättra systemet så att motorn stängs av redan när man kör i låg hastighet (Volvo har redan gjort en justering åt det hållet). Sen så slipper man ju avgaser på de ställen där det gör allra mest skada. Jag tycker redan att s/s är jättebra för det finns ju rätt många ställen där man står ca 1 min när det blir rött. Bidrar till den låga förbrukningen i min bil - en bensinbil drar dessutom långt mer än en diesel på tomgång.

Minns hur det lät när katalysatorn kom... nu vill ingen vara utan den... /PH
Användarvisningsbild
av laser2
perhall skrev:Det är säkert helt korrekt i sak att s/s i nuläget ger lite effekt och att de första s/s-bilarna kan gå sönder mer än bilar utan. Men på sikt är denna lösning oundviklig. Dels sparar men en del bränsle, dels går det att förbättra systemet så att motorn stängs av redan när man kör i låg hastighet (Volvo har redan gjort en justering åt det hållet). Sen så slipper man ju avgaser på de ställen där det gör allra mest skada. Jag tycker redan att s/s är jättebra för det finns ju rätt många ställen där man står ca 1 min när det blir rött. Bidrar till den låga förbrukningen i min bil - en bensinbil drar dessutom långt mer än en diesel på tomgång.

Minns hur det lät när katalysatorn kom... nu vill ingen vara utan den... /PH
+1 :-)-)
Solenoid b4b

Ok Tack.Autolite är det!

Har spjället fastnat så blir den sv&ari[…]

Turbo gungar

Efter att ha läst runt lite i forumet hä[…]

Nu är jag inte 100 hemma på just dessa […]