Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av styrbjorn
Vojje skrev:Kan man läsa sådana felkoder med en läsare för ca tusenlappen?
Jag vill minnas att min biltemaläsare kunde läsa felkod på min kopplingsgivare, har inte orkat fixa det än så kan dubbelkolla vid tillfälle :)
av styrbjorn
Vojje skrev:Gör gärna det :D
Tyvärr så hade jag sån jävla röra i förrådet att jag inte hittade läsaren innan jag fixade problemet (jag var inne i den här tråden för att jag var på g att fixa). Men nu har jag hittat läsaren och i manualen listas felkoder för Clutch Position Sensor så jag skulle tro att den fixar det.

Jag hade i alla fall liknande problem som dig, ibland när bilen var på bra humör kunde man få cruise att tändas men oftast så hände ingenting när jag tryckte på cruise. Ny kopplingslägesgivare så var problemet löst.

Uppdatering: Gjorde en koll och mycket riktigt låg det kvar en sådan felkod i bilen, så läsaren fixar det garanterat :)
Användarvisningsbild
av Vojje
En superläsare, med andra ord :D

Hade du ngn felindikering i instrumentet t.ex. "motorservice erfordras"?
Vilket nummer på felkoden hade du?
Användarvisningsbild
av hemglass
Vojje skrev:En superläsare, med andra ord :D

Hade du ngn felindikering i instrumentet t.ex. "motorservice erfordras"?
Vilket nummer på felkoden hade du?
Nån som mätt upp värderna på givaren eller nån som vet vilka mätvärden det ska vara på potentiometern?
Jag fick 4.88kOhm och 0.38kOhm i ytterlägena

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
av MickeM
Det finns många anledningar till varför Cruise avaktiveras. Men Felkoder finns.
Börja där.
Måste inte ha lysande motorlampa för avaktivering.
Användarvisningsbild
av hemglass
MickeM skrev:Det finns många anledningar till varför Cruise avaktiveras. Men Felkoder finns.
Börja där.
Måste inte ha lysande motorlampa för avaktivering.
Men om man har en enda felkod (P0808) som tyder på att det är koppplingspedallägesgivaren, och till synes så är den felfri .... så borde det endast kunna va den då? :wink:
Fortfarande ingen som vet vilka värden det ska vara på den när den är OK ?? ;-//

Vad får du för felkoder? Har du provat […]

@fjohan82 , Du kör vidare något å[…]

Bensinpriser v2

@Derank , Drivmedel, mjölkpriset samt rä[…]

Standby S09 sirenförstärkare

Baserat på bilden av adapterkabeln för […]