Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har inte 7" så för mig blir det ingen uppdatering.. och 15' känns lite väl mycket för en grej jag till stor del redan har via mobilen. :)
Er sikkert litt gjerrig. Men i norge er datatrafikk temmelig dyrt, så å ha bilen tilkoblet internett hele tiden koster penger. jeg har ice net-net1 som jeg bruker på camping og i bilen. Det skulle vært mulig å koble bilen til hjemme internettet med ubegrenset trafikk og oppdattert for eks navigasjon , istedenfor en haug med dvd plater.
Jag är lite kluven.. Nya XC60 liknar mest en Hyundai framifrån, medan V/S 60 passade klart bättre i nya fronten. Instrumenteringen är jag lite tveksam till, jag gillar verkligen den i min XC60.
Informationsmaterial my14
Exteriör design
Interiör design
Sensus Connected Touch
Adaptiv Digital Display
Statiskt kurvljus S/V/XC60
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmd vindruta
Nya sportstolar S/V/XC60
Växlingspaddlar
Ny innerbelysning
Cross Traffic Alert S/V/XC60
Four-C Aktivt Chassi på S/V/XC60
Ny BLIS S/V/XC60
19-tumsfälgar till S/V60
Dolda vindrutespolarmunstycken S/V/XC60
Nya integrerade avgasrör S/V/XC60
Permanent helljus S/V/XC60
Nya strålkastare S/V/XC60
Nya bakljus
Ny takklädsel S/V/XC60
Corner Traction Control std XC60
Gällande det nya Sensus Touch, är det någon som vet om det bygger på samma mjukvara som Sensus, eller om det är helt omdesignat från scratch? Jag tror inte att Sensus som det är idag bygger på Android t.ex.

Detta gör mig lite orolig huruvida Volvo ska dumpa Sensus helt och hållet till förmån för detta "nya" Sensus som bygger på Android... inte så kul att köpa en ny bil för 400000 för att sen mjukvaran i den (som är en stor del i nya bilar) blir helt fryst i tiden utan nya features och buggfixar!

Jag väntar t.ex. fortfarande på att man ska få in Bluetooth 4.0 istället för 2.0 som används idag. Samt finns det massor som behöver göras i menyer, navigation, infotainment etc... den mest efterlängtade featuren är att kunna bläddra bland playlists via rattkontrollen. Nu måste man ju göra allt sånt i telefonen innan man går in i bilen, inte så vidare smart.

/H
Vad är Adaptiv Digital Display?
Vad är Statiskt kurvljus?
På vilket sätt är bakljusen nya?

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]