Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxelF
crumpets skrev:Kalibrerar ni bara det så är ni säkert väldigt nära sanningen. Redan nu ligger perra på ca 15% drivlineförlust och axelf på ca 20. Hyfsat rimliga siffror mtp man kontra aut+4wd. Borde stiga något vid kalibrerad hastighetsmätare dock.
Är inte odb hastighet rätt från början om jag har navi i bilen? Får inte odb sin hastighet från gps:en då?

Ska testa o mäta med och utan RICA mjukvara, borde ju skilja 82hp på min bil då.
Är det någon som hört med sin verkstad , hurvida denna dongel kan påverka evt nybilsgaranti?
Går det att se att den har varit ansluten , med tanke på att på vissa bilar går den att använda till att släcka tex servicelampan(om jag förstått det rätt).
AxelF skrev:
crumpets skrev:Har du då matat in bilens tjänstevikt? Sen måste man ju köra en fullgasacceleration från tomgångsvarv till varvstopp för att få en okej hästkraftsberäkning.
Svårt att köra till varvstopp med en automat
Finns det inte lock-down på Volvo's automater?
av AxelF
Mabuse skrev:
AxelF skrev:
crumpets skrev:Har du då matat in bilens tjänstevikt? Sen måste man ju köra en fullgasacceleration från tomgångsvarv till varvstopp för att få en okej hästkraftsberäkning.
Vad skulle det spela för nån roll?
Menar du lockup ? Så ja, det har den i 6:ans vxl för att "låsa" och koppla förbi slirkopplinen och spara soppa.
Mabuse skrev:
AxelF skrev:
Menar du att manuellt lägga den i en bestämd växel så kan man göra det också men bilen kommer att växla upp till nästa växel innan varvstopp ändå.
Så den gubben går heller inte.
marling skrev:Är det någon som hört med sin verkstad , hurvida denna dongel kan påverka evt nybilsgaranti?
Går det att se att den har varit ansluten , med tanke på att på vissa bilar går den att använda till att släcka tex servicelampan(om jag förstått det rätt).
Ingen påverkan. Min satt i på service och de frågade sedan nyfiket vad det var för skoj så jag var tvungen att visa :D
Perra83 skrev:
marling skrev:Är det någon som hört med sin verkstad , hurvida denna dongel kan påverka evt nybilsgaranti?
Ingen påverkan. Min satt i på service och de frågade sedan nyfiket vad det var för skoj så jag var tvungen att visa :D
Ok det låter ju lugnt.

Jag är mest ute efter tempmätare och liknande värde när jag drar husvagnen.

En fråga till bara , kan ni se om den är kontaktbar vid avslagen tändning (nyckeln ur) eller har den fortfarande strömtillförsel.

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]