Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Man brukar alltid klaga på Ryssar i trafiken och kollar man Youtube så verkar det ju stämma... men oftast får man inte se vad som händer efter krachen. Med tanke på vad vi snackat om i tråden, om att stanna o hjälpa till. Där verkar ryssarna ligga lite före:

[youtube]XvWZGSbgKfI[/youtube]
Oj det där klippet var kanske lite överdrivet. Risken för att en till olycka ska hända där ökar verkligen med tanke på allt folk och bilar som står efter vägen.

Min sambo blev ståendes och blockerade en fil efter E4an på hösten sent på kvällen. En kabel på batteriet hade lossnat vilket dödade bilen. Ingen ström = ingen varningsblinkers. Ingen reflexväst i bilen heller. På de 40min det tog innan jag hade kommit fram till henne hade endast en person stannat. Det var en kvinna. Resten tutade och blinkade bara. Efter den dagen ligger alltid en lampa och reflexväst i bilen.
Jimpen89 skrev:Oj det där klippet var kanske lite överdrivet. Risken för att en till olycka ska hända där ökar verkligen med tanke på allt folk och bilar som står efter vägen.

Jo, man kan ju hjälpa till med måtta, på svenskt vis... ;) tyckte bara det var ett rätt roligt klipp. :)
Jimpen89 skrev: Min sambo blev ståendes och blockerade en fil efter E4an på hösten sent på kvällen. En kabel på batteriet hade lossnat vilket dödade bilen. Ingen ström = ingen varningsblinkers. Ingen reflexväst i bilen heller. På de 40min det tog innan jag hade kommit fram till henne hade endast en person stannat. Det var en kvinna. Resten tutade och blinkade bara. Efter den dagen ligger alltid en lampa och reflexväst i bilen.
Kanske ska lägga med ett gäng ruttna ägg, alternativit ruttna tomater, för att kasta på dom som tutar och blinkar..
:)

Hade hon i allafall med sig varningstriangeln som hon kunde ställa ut en bit bakom bilen? Då borde ju folk fattat att det var nått fel.
joel80 skrev: Text....
Jo videon var ju ett bra exempel på hur hjälpsamma vissa är.

Triangeln placerades ut en bra bit innan bilen. Fick övertala henne en stund då hon var livrädd att gå efter vägen pga att det var så kolsvart ute. Som tur var stannade bilen ca 50m innan vägen gick ihop till en fil.

Men som sagt. Riktigt dåligt att inte fler stannar och hjälper sina medtrafikanter
Jimpen89 skrev:Oj det där klippet var kanske lite överdrivet. Risken för att en till olycka ska hända där ökar verkligen med tanke på allt folk och bilar som står efter vägen.

Min sambo blev ståendes och blockerade en fil efter E4an på hösten sent på kvällen. En kabel på batteriet hade lossnat vilket dödade bilen. Ingen ström = ingen varningsblinkers. Ingen reflexväst i bilen heller. På de 40min det tog innan jag hade kommit fram till henne hade endast en person stannat. Det var en kvinna. Resten tutade och blinkade bara. Efter den dagen ligger alltid en lampa och reflexväst i bilen.
Blev stående lite tokigt i förra veckan, men inte så att man inte kunde komma förbi utan problem.
Varningsblinkers var påslagen de få sekunder jag stod stilla och ändå skulle några tuta som om jag hade valt den platsen till att parkera på.

Tror det enda som biter på dessa människor om man skriver ner några väl valda ord på ett bollträ och bankar in det i skallen på dom.
sthlm skrev:

Blev stående lite tokigt i förra veckan, men inte så att man inte kunde komma förbi utan problem.
Varningsblinkers var påslagen de få sekunder jag stod stilla och ändå skulle några tuta som om jag hade valt den platsen till att parkera på.

Tror det enda som biter på dessa människor om man skriver ner några väl valda ord på ett bollträ och bankar in det i skallen på dom.
Många ryggmärgsreagerar och utgår från föraren ställt bilen där bara för att ställa till besvär eller för att de är dumma i huvudet. De saknar empati och bevisar bara att de själva tillhör den kategori de tror att den andra tillhör.
Det där med att stanna, många är nog helt enkelt rädda för att stanna med tanke på rånrisk o.s.v.

Jag stannar OM det ges en indikation att hjälp behövs, står bilen bara där eller med varningsblinkers och personen fråga inte markerar att hjälp behövs, då stannar jag inte. Man får alltså läsa av lite. (är det en olycka är det ju en annan sak såklart).
llesrof skrev:Hur skall man markera att man behöver hjälp? Skjuta nödraketer och vifta med armarna?
Man kan ju i t.ex börja med att vinka lite försynt och söka ögonkontakt med ankommande bilister..
Efter ett tag kan man gå över till vifta med armarna och sen går man på nödraketerna. :)
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]