Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrNorth
Kolla så ni inte han trycka in tyget under den list som sitter där. Jag såg exakt samma fenomen på min XC60, och där på sidorna hade man på flera ställen glömt att trycka in tyget bakom plastlisten. Efter jag gjort det så såg det bra ut. Lite svårare att göra samma sak mot framrutan...

/S
av Halvmas
MartinS skrev: Så länge man släpper bilar med ett jalusi mellan stolarna likt det i nya V40 har man inga som helst planer på att kvala in i premiumsegmentet anser jag... Men det är väl det Jacoby vill ändra på.

/Martin
Det finns fler bilar som är utrustade med jalusi. Nya M-klasse har det för att nämna en och befinner sig inte den i Premiumklass så pratar vi inte riktigt samma språk. Men jag antar att smaken är som baken om man gillar det eller ej. Själv har jag inget emot Jalusi utan tycker det är smidigt. Dock kunde man önska något mer sofistikerad gång när man öppnar /stänger till. Kullagerbaserat kanske?? Sen är också materialvalet på själva jalusit viktigt. Min gamla V70 hade alu-jalusi och den kändes betydligt mer premium än min nuvarande.
Användarvisningsbild
av MartinS
Halvmas skrev:
MartinS skrev: Så länge man släpper bilar med ett jalusi mellan stolarna likt det i nya V40 har man inga som helst planer på att kvala in i premiumsegmentet anser jag... Men det är väl det Jacoby vill ändra på.

/Martin
Det finns fler bilar som är utrustade med jalusi. Nya M-klasse har det för att nämna en och befinner sig inte den i Premiumklass så pratar vi inte riktigt samma språk. Men jag antar att smaken är som baken om man gillar det eller ej. Själv har jag inget emot Jalusi utan tycker det är smidigt. Dock kunde man önska något mer sofistikerad gång när man öppnar /stänger till. Kullagerbaserat kanske?? Sen är också materialvalet på själva jalusit viktigt. Min gamla V70 hade alu-jalusi och den kändes betydligt mer premium än min nuvarande.
Jag har inget emot jalusi, men materialet måste va ok, det är det INTE i nya V40..

/Martin
av perhall
Kal trösta er med att även nya femserien har brister: burkig känsla när man stänger dörrarna... Annars bra! Och VAG-produkter har också en hel delsvaga sidor... Rostskydd, lacklvalitet och DSG-lådor bl.a.../ph
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad Jacoby tycker blev plötsligt helt ointressant...

/Martin
av Halvmas
crumpets skrev:Vi får starta en ny tråd om vad samuelsson tycker om xc60 ;)
Bara karln kan uttala sig snart om det bara :wink:
Tyvärr tappar ju Volvo rätt mycket med Jacoby. Han talade i klartext om vad som itne var tillräckligt bra och det är ovanligt. Vi får se om Samuelsson också vågar vara lika rättfram och säga vad han tycker. Framtiden får utvisa helt enkelt.
av Mwi
Halvmas skrev:Bara karln kan uttala sig snart om det bara :wink:
Tyvärr tappar ju Volvo rätt mycket med Jacoby. Han talade i klartext om vad som itne var tillräckligt bra och det är ovanligt. Vi får se om Samuelsson också vågar vara lika rättfram och säga vad han tycker. Framtiden får utvisa helt enkelt.
Kanske det är därför han inte är chef längre, negativa synpunkter håller man lämpligtvis inom väggarna om man vill sälja. Om en chef offentligt tycker att andra produkter är bättre än sina egna då är han på fel företag :-O)

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]