Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IamEsse
stefan.li skrev:
Med det sagt så önskar jag att vi går tillbaka till ämnet huruvida den fungerar eller inte - jag kan konstatera att Lightningkontakten INTE fungerar på V70 utan Sensus - den laddar men den kan inte läsa från iPhonen - skall testa med en 30-pinsadaptor ikväll.
Hej det fungerar fint för mig, jag har inte heller Sensus. Se till att ditt "ipod" bibliotek inte tomt då får du bara felmeddelandet att usb oläsbar.

Måste bara tillägga att anledningen bakom 30pins kontakten och lightning kontakten är genial rent affärsmässigt. Anledningen är att det ska finnas en massa tillbehör som endast fungerar med apples produkter. Så att man mer eller mindre är tvingad att stanna kvar i Apple världen och för gör man inte det så kommer man inte att kunna använda sina högtalare och så vidare.
Ja.. vad kass jag är :) Är så Spotifyerad att jag inte ens tänkte på att jag inte fyllt upp nya mobilen med någon musik.

30-pinskontantakten hade nog ingen mer tanke än att det behövdes en kontakt som klarade både Firewire och USB till iPod och som inte var stor som ett hus. Lightningkontaktaten är dock helt framtagen med skydd som gör att du måste licensiera tekniken som tredjepartstillverkare. (Det knäckte ju dock Kineserna på två röda sekunder)
av Hertsh
För att svara på frågan: Jag har en iPhone 5 och en xc70 MY-12. Lightning-kabeln (usb till lightning) fungerar utmärkt i USB-uttaget på bilen. Telefonen laddas dessutom.
av jonasuppling
Som sagt lightningkabeln fungerar i min v70 perfekt. Allt funkar som vanligt!
Även spotify visas i displayen vilken låt jag kör. Går tyvärr dock inte byta låt "ännu"
av Andis
Förstår inte hur Appel tänkt i detta fall.

Att dom haft samma kontakt under 9 år var den alla största anledningen till att jag börja med Apples produkter. Men en fortsättning är mer tveksam.

Tror dock mest på punkt 6 som nämns i artikel. För att få slut på tredjeparts tillverkare som slipper betala licens men fram över kommer få göra det.

30 pin kontakten har ju så många stift att det borde aldrig behövas fler stift, den är dessutom stabil och alla dockor att docka telefon och iPod och liknade man skaffat sig nu under 9 år gör i mitt fall. Att det blir ingen IPhone 5

Hade troligen köpt även IPhone 5 om den hade haft 30 pins kontakt. Var en av dom största anledningarna till att jag börja köra Appel var att dom inte höll på och byte kontakt stup i ett. Samt alla trevliga klockradios och tillbehör som docka till onkyo stereon som inte var gratis samt kommer bli väldigt vingligt med en adappter på varje ställe samt då passar inte ipoden utan att dra ur adaptern o.s.v.

Gör att jag kommer hålla kvar vid 4s så länge det är möjligt. Får väll köpa en till innan dom försvinner från marknaden.

Hade dom bytt till mini usb hade jag mer förstått det. Eftersom alla andra har under dessa sista år kommit fram till att nu kör vi på det. Men en ny standard när man hade en framtidssäker kontakt redan ??? (hänvisar till gamla hederliga telefon tråder, hur mycket mer har man inte lyckats trycka in i den kabeln, då borde man väll även lyckas med det i mini usb.)

Sörjer mitt största försäljnings argument jag haft för iPhone till vänner, och det är en hel del jag snackat på en iPhone är bort sopat.

Sörjer
Med vänlig hälsning,
Andis
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]