Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilnörden skrev:Skatten och försäkringen (Volvia) påverkas inte.
Det var intressant att veta.
Har Volvia idag men ska byta till LF pga lägre premie. Ska kolla hur de ställer sig.
I såna fall ser jag ingen anledning att inte reg besikta.
av AndS
LordVader skrev:
Bilnörden skrev:Skatten och försäkringen (Volvia) påverkas inte.
Det var intressant att veta.
Har Volvia idag men ska byta till LF pga lägre premie. Ska kolla hur de ställer sig.
I såna fall ser jag ingen anledning att inte reg besikta.
Inga problem med försäkringsbolagen, kör med LF. Och jag gjorde en regbesiktning.
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Snackade med Volvia ang. detta och dom går på det som står i Transportstyrelsen register och det skilde 300:- om året i försäkring med Polestar på D3 jämfört utan Polestar.
av canam
Jag monterade en steinbauerbox som inte lurar några signaler utan styr direkt på spridarna, testade på rullande landsväg
gav 20%vrid och effekt jättenöjd.Tänkte plocka bort den när jag säljer bilen och kränga boxen som beg.
Användarvisningsbild
av crumpets
canam i så fall lurar den ju spridaren istället... Hur vet en sån box när motorn går momentbegränsat? T.ex. under en växling, eller vid lägre växlar. Hur vet den vad som är en post/pilotinsprutning? För den förlänger väl inte dessa också...?

Skulle man på nåt sätt kunna villkora en box så att den bara förlänger den största insprutningspulsen, samt på nåt sätt kan lyssna av i ECU:n när något begär momentnerdragning och då sluta förlänga pulserna borde en box kunna bli åtminstone någorlunda jämförbar med ny mjukvara, förutom att den skulle sota rätt mycket, dock kanske inget problem om man sällan fullgasar. Kan den inte göra det(vilket jag tvivlar på att särskilt många boxar på marknaden kan....) så är den inget vidare att ha i bilen.
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]