Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Du får köpa en mindre fin Porsche helt enkelt, en 928 kanske i 70.000kr klassen och då klarar du dig med halvförsäkring, du får helt enkelt vara rädd om fanskapet hehe:)

En helförsäkring täcker väl endast motorskador om bilen är relativt ny, och har man råd med en ny då är väl 18.000 det minsta bekymret! :wink:
Fast har man råd med försäkring för 18 000 då har man väl råd med en ny motor oxå tänker jag. :D Har man bara haft lite vanlig tur i fem år så har man ju till en ny motor (100 000 kr gissar bara vet ej) om oturen skulle vara framme. Har man tur i tio år ja då har man tjänat in två hela motorer som man istället kan lägga på nybilsköpet... :lol:
På nåt sätt känns det bättre att va sitt eget försäkringsbolag och betala till sig själv än att lägga pengar på en massa andra folks löner och till andra bilägares klantighet, det är ju det vi betalar till egentligen, tills dess det blir vår egen otur förstås. :P
Jo kanske en mycket vettigare bil helt sant, men det är ingen "riktig" Porsche i mina ögon, det är bara 911/996 som är. Men jag har tittat på 928 oxå som ju har en riktig motor och aluminiumkaross (?), låga priser men jag har en känsla att reservdelar (och försäkring) och reparationer till en sån kostar ung som till en 911? Motorras vill jag inte tänka på. Men så är det ju därför man inte äger en Porsche redan, för man inte har råd.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]