Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
OT:
I något inlägg här så har du med en fråga mitt i citerad text, såg att du gjort samma i någon annan tråd. Är lite svårt att se dina frågor då, undrade först varför du bara citerade mitt inlägg, tills jag såg din fråga. Så ett litet tips, skriv aldrig dina frågor inne i ett citat.
Användarvisningsbild
av snepo
2444ever skrev:OT:
I något inlägg här så har du med en fråga mitt i citerad text, såg att du gjort samma i någon annan tråd. Är lite svårt att se dina frågor då, undrade först varför du bara citerade mitt inlägg, tills jag såg din fråga. Så ett litet tips, skriv aldrig dina frågor inne i ett citat.
Ok sorry
av 2444ever
Är ingen expert som sagt, men har inte för mig att krånglande gasspjäll sätter felkod på lambda. Kan ju bli dyrt om du lämnar in för felsökning.
Användarvisningsbild
av snepo
2444ever skrev:Är ingen expert som sagt, men har inte för mig att krånglande gasspjäll sätter felkod på lambda. Kan ju bli dyrt om du lämnar in för felsökning.
.Jag är ingen expert heller men har ju haft felkod på lambdareglering tre gånger.Och att den går så mycket sämre kall än varm.Men det kanske beror på gasspjället ändå.
Användarvisningsbild
av snepo
snepo skrev:
2444ever skrev:Är ingen expert som sagt, men har inte för mig att krånglande gasspjäll sätter felkod på lambda. Kan ju bli dyrt om du lämnar in för felsökning.
.Jag är ingen expert heller men har ju haft felkod på lambdareglering tre gånger.Och att den går så mycket sämre kall än varm.Men det kanske beror på gasspjället ändå.
Fast det blir ju dyrt om jag gör det själv också,eftersom jag inte vet var felet sitter.Byta på måfå kostar ju oxå.Därför jag frågar här ifall nån haft nåt liknande problem.Men tyvärr verkar det ju kunna vara många saker det kan va fel på
av andy78
Vojje skrev:
2444ever skrev:Om det är MM-spjäll du har ska du INTE ta loss kontakten på spjället...
Vår ärade medlem chippah tog bort kontakten på sin -03, 140 hkr. Har dock ingen aning om det var MM- eller Boschspjäll på hans bil.
Varför kan man inte koppla loss kontakten?
av 2444ever
Du skrev ju om något lambdabyte i början av tråden?
Användarvisningsbild
av snepo
2444ever skrev:Du skrev ju om något lambdabyte i början av tråden?
Ja fick tips om det,men inte gjort än.
ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]