Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kanglou
Jag startar upp musikspelaren/ipoden så den börjar spela.Sedan kopplar jag in ladd kabeln i iPhonen då hörs det i bilens högtalare.Sedan är det bara att byta låt på ratten och det står i displayen också vilken artist och låt det är.Har inte jailbreakat min iPhone och jag har den nyaste programvaran i bilen och det funkar kanon!
Användarvisningsbild
av rowe
Precis, det funkar exakt så som det är tänkt med den inbyggda Ipod-spelaren i telefonen. Dock så har inte jag lyckats byta låt med rattknapparna när jag använder Spotify som musikspelare (men nu kommer som sagt artist + låtnamn även via Spotify, vilket det inte gjorde förut)
Jag får ingen konsekvens i hur det fungerar för mig. Igår när jag körde kunde jag byta låt i spotify med hjälp av rattknapparna det kom även upp artistinformation och låttitel. Dock så uppdaterades inte artistinformationen när jag bytte låt...

Har två telefoner en Iphone 4 med iOS5.01 och en 3Gs med iOS4.3.3 Varje gång jag ansluter telefonen vill ju ipod spelaren starta så jag tog bort alla låtar podcast m.m. på min iphone4 och nu när jag ansluter den står det i bilen Ej ansluten eller något liknande. Så nu har jag samma problem som tidigare skribent verkar inte kompatibel. Och när jag byter låt med min iphone 3Gs hoppar den från spotify och startar ipod...

Har tröttnat på iPod funktionen som finns i bilen blir ju ett jävla bläddrande bland artister och varför kan man inte trycka på siffrorna för att snabbt tex hoppa ner till T. som man kan i telefonboken när man bläddrar...

Volvo kom igen hur svårt kan det vara? Uppgradering tack:)
av svenl
Som Apple- användare är man ju van vid att allting bara funkar med uppgraderingar men det är bara att inse att en telefonm liksom en dator behöver en nystart ibland. Jag som startade tråden har fått ordning på ursprungsproblemet genom att blåsa telefonen och installera om den som en ny telefon. Det blev en del jobb med att lägga in kontakter, program mm men kan jag i alla fall lyssna på Spotify.

Kan dock inte byta låt precis som andra. Lustigt nog kan man snabbspola framåt dvs om man håller inne nästa- knappen spolar man framåt i låten.
Har också fått det att fungera igen insåg att man var tvungen att ha någon mp3 inlagd i iphones ipod bibliotek för att bilen skall koppla upp ipoden. Har mixtrat och försökt att förståmigpå varför jag för någon vecka sen kunde byta låt med rattknapparna i spotify utan att den hoppa till ipod. Men det är ju iaf trevligt att man ser artistnamn och låt numer:D ett steg framåt min inte ända fram!
av Jonken86
Hejsan, har också haft detta problemet, men man kan faktiskt styra spotify med rattknapparna! Man går helt enkelt in under knappen meny på stereon, klickar vidare på random och väljer mapp. Då kommer det upp RDN folder på displayen, därefter kan du byta låtar med rattknapparna! Tack för mig!

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]