NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#664504
OKEJ! Nu vill jag bara dubbelkolla lite här. Det vankas löning som ni alla säkert känner till och det är dags att byta ut lite gult ljus på bilen.
Rekommendationen för dimlyset är detta: http://www.xenonhuset.se/sv/produkter/d ... ip-5w.html
Tänkte även passa på att byta parkeringslampan, även fast jag tycker den ändå är ganska snygg med det lite gula strecket. Men byte blir det! Vilka bör jag köpa? Och är det likadant sken (färg) på den du tipsar om som ovan nämnda dimljus-LED?
Vill ju givetvis att alltihop ska se bra ut i kombination med original Xenon-lyktor (Momentum).

Sist och kanske minst, upptäckte att ena lampan till plåtbelysningen i bak har pajat och då kan man väl passa på att byta dom mot lite vitare sken också. Tips?

(Har letat runt som en tok men ej hittat något specifikt gällande parkeringsljus, plåtbelysningen är inte lika noga, bara det blir ändring..)
#665078
Spoiler »
Programvaran fungerar bara från och med MY11 och framåt.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregåede inlägg...
#665101
Hade jag kunnat använda dom som riktiga DRL så hade jag skaffat original.
Men nu lär de inte användas lika ofta då jag behöver sätta på och stänga av dom manuellt varje gång jag och därför ser jag budgetalternativet som en lösning, samt att jag överväger att passa på att skaffa de silverlackade spegelkåporna samtidigt. Alternativt silverrails. Båda ska dock på. Nya 18-19" får vänta till nästa säsong.

Enda skillnaden med att köra LED och original är väl att leddarna inte lyser lika starkt som original, vad jag förstått det som.
#665682
Hej alla kluriga, jag har följt tråden från början och hittade ett par DRL på skroten för en hygglig summa och monterat dessa. Lyser ju onekligen kanon och passar vid monteringen också, men besiktningen är ju inte glada att se dem :) de kan inte godkänna lamporna som dimljus för att de har jätte skum ljusbild och de kan inte godkänne de som DRL för att det går att tända halvljuset också. Så snabblösningen blir ju att dra ur säkringen vid besiktningen men helst skulle man kunna programera om hönsjärnan så de inte kan tändas samtidigt som halvljus. Alltså min fråga har någon hittat ett sätt att mekaniskt koppla om dem eller är man dömd att besöka en volvo verkstad som programerar om hönsjärnan ?, jag har för mig att vissa länder sedan länge inte godkänner halvljus + dimljus så det borde ju finnas lösning även till min my08.

ha de gött
#665702
Spoiler »
Växlande relä en ledning från tändningen och en från halvljuset. När tändningen slås på tänds drl:n vrider du över ljus vredet till halvljus slocknar drl:n när halvljuset lyser. Detta kräver ju att man kopplar ur halvljus automatiken på läge 0 på ljus reglaget. Då borde det enligt mig fungera om jag inte är helt fel ute.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregåede inlägg...
#680855
grillchips skrev:Sist och kanske minst, upptäckte att ena lampan till plåtbelysningen i bak har pajat och då kan man väl passa på att byta dom mot lite vitare sken också. Tips?

(Har letat runt som en tok men ej hittat något specifikt gällande parkeringsljus, plåtbelysningen är inte lika noga, bara det blir ändring..)
Ang plåtbelysning samt parkeringsljus, så skrev jag lite om det i denna tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]

740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte