Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hasse63
M46 är lättare att hitta en som är fungerande då M47 är "betydligt" klenare. tål inte att man segdrar... så definitivt inte i en turbobil, i dom sitter M46

En enkel kabelhärva till den behövs med tillhörande relä som lätt kopplas in på¨originalhärvan
av volvoyamha
Okej,

Tänkte fall man annars tog 2st 100 amps relän och kopplar med?
(el är inga problem för mig ;))

Okej så det är en m46:a ni rekommenderar, skall då leta rätt på ett (:
av volvoyamha
Mjo, jag kommer koppla som dom skall (:
Relät kommer sitta mot friskluftsslangen (bakom handskfacket)

Sedan för bränslet skall jag ta en funderare,
Hur många relän är det?
Vart sitter dom?

mvh
av Amarace
Ventilerade bromsar behövs först vid 200hk och/eller mer än 218Nm.

Sen ett tips i all välmening, försök få tag på nån rephandbok eller liknande så blir allt enklare, eller kolla på en bil som allt sitter i.

Relä för överväxeln beror ju på vad du vill ha, med en återfjädrande knapp måste du ha ett relä som sluter vid manöver och håller tills man skickar dit manöver igen (originalrelä eller typ ett hel/halvljusrelä), använder du en vanlig slutande strömbrytare med fasta lägen kan du använda vilket relä du vill egentligen. (och nåt 100A relä behövs aldrig på en bil :) ).
av volvoyamha
Amarace

Tack!!

Det blir ett 740, m46 relä och en 240 knopp.

Sedan har jag en Haynes ;)

''bara'' Pumpar, relän, kablage, slangar, tankarmaturen, fästen och filter som fattas,
Sedan skall detta ros i land!!
av volvoyamha
Jao jag vet, men relät (:

Lådan blir en ifrån en m46:an!

Nu har jag förövrigt snart allt!!(El härva, tändslutsteget, tändboxen med elhärva. Tankarmatur med fungerande förpump, pumpen under med ställningen och slangar och allt, det som just saknas
det är
rörstumpen ifrån filtret på torpeden ner till soppapumpen på motorn (vart köpa?)

och

Samma stump (ifrån torpeden ner till soppapumpen) den heter även retur, (vart köpa?)

Mvh
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]