- mån 30 maj 2011, 18:46
-)
Twendor
jajon skrev:Kombinasjonen D3-awd og automat fungerer helt ok :) . Med en optimering i denne ekvipasjen blir den helt råVolvoB20 skrev:Intressant! Eventuellt har Volvo tweakat lådan till MY12 för min bil ligger kvar på växlarna väldigt länge. Igår körde jag på ett svagt uppförslut i 80 och lådan låg på sexan. Jag testade att gasa lite lätt på kul och den låg kvar på sexan (hastigheten ökade). Sen tryckte jag till rätt hårt på gasen och då växlade den ner. Precis så vill jag att den ska bete sig.jajon skrev:Växellåda -> För mig är det helt ofattbart hur man kan kritisera XC60ns automatlåda. Växlingarna känns inte, den reagerar mycket snabbt vid gaspådrag.Olika förare tycker olika, körde en ny automatere senast igår och det är just det jag inte gillar. D5an har ju för fasiken brottar-vrid i dieseln, varför ska lådan reagera mycket snabbt och växla ned när man har 420 Nm i bottenvrid. Det är ju ingen lite 1.6 liters bensinare som sittter under huven.
Fan vad gött om det funnits en knapp så man kunde valt växlingsprogram på automaten Sport/Normal/Ecco då hade ju alla varit supernöjda.
Testade en del omkörningsprestanda igår också... D3an räcker verkligen utmärkt till säkra omkörningar, även på snabba vägar.
Helnöjd med motorvalet och automatlådan än så länge.
/ Jacob

Twendor
R-Design er ferdigstylet fra fabrikk og mest bil for pengene.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.