Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Bild

Bild

Bild

Var de en bild eller flera ? ;)

Är VD ( Verkställande dräng ;) ) på två bondgårdar.. så vad jag arbetar som ? Maskinförare, mjölkare, snickare, datatekniker, skogsarbetare med mera... med mera...
Användarvisningsbild
av cybermunk
opA: Multitasking :)
Användarvisningsbild
av opA
cybermunk skrev:opA: Multitasking :)
:-)-) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av crumpets
Mabuse skrev:
Noodles skrev:
Har varit där och monterat en 3G basstation, minns att man gick ner i källaren där man var i gropen under spåren. :)
En Ericsson-station, förutsätter jag... :wink:

:-)-)

Din kommentar får mig att gissa att du är en av de lyckliga som fick sitt win2k bytt till vista 2008 8)
Användarvisningsbild
av Mabuse
crumpets skrev:
Mabuse skrev:
Noodles skrev:
Har varit där och monterat en 3G basstation, minns att man gick ner i källaren där man var i gropen under spåren. :)
Din kommentar får mig att gissa att du är en av de lyckliga som fick sitt win2k bytt till vista 2008 8)
:-O) :-(O)

Jag har även jobbat på Volvos motorfabrik i Skövde. Slutade där -93. Först i F-fabriken, sedan sista halvåret på yttre monteringen vita motorn.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har även jobbat på Upplands motor i Akalla, med mestadels Ford, då i synnerhet Transiter och andra transportfordon. Jobbäventyret för mig startade 2009 efter studenten som bilmek med jobb på Forsmark kärnkraftverk, då med brandsäkerhet. Jävligt roligt jobb.
Användarvisningsbild
av erikn
Håller på med lite allt möjligt. Serverdrift (mestadels i VMWare), lagringssystem (monterade vårt senaste inköp igår kväll), har fixat med truckterminaler för vårt nya plocksystem, tar hand om telefonisystemet med mera.
Bild

Bild

Bild

Bild

Men karriären (eller vad man nu ska kalla det) har varit krokig.
Elektriker Finnboda Varf
Konsult med inriktning mot industrin
Gick kurser i Ängelholm på signalteknik, jobbade mot Banverket många år med det, mycket ATC på Arlandabanan
Efter Finnboda skötte jag om IT förutom konsultandet, så senaste jobbet är bara med IT. Har varit här nu i 12 år.
Har haft fyra jobb (egentligen tre, men ett jobb var med två olika arbetsgivare, tog med mig uppdragen (på kundens begäran) när jag bytte arbetsgivare.
av Noodles
Mabuse skrev:
Noodles skrev:

Hehe, ja faktiskt, minns inte va den hette, men jag vet att de 2 digitala korten jag jobbade med på ERA i Gävle satt i den
Hi3G hette operatören då, numer kända som 3 :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
erikn: du får det att vattnas i koppar tarmen på en annan, haha utb, tekniker inom Pc/nätverks området. Främst på Cisco.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak