Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:
kave skrev:VolvoB20: Nä nä, vare sig du eller jag fick loss bilar till det priset, du hör väl vad Enzo säger :)
Snälla söta du, det är väl helt ointressant vad era bilar kostade. Vi pratade om en specifik bil. B20 har ju t.ex. inte automat, men det hade ni väl fått gratis av era handlare misstänker jag.

Men det är klart, om du säger att ni fick en likadan bil som i annonsen med så mkt rabatt på listpris så stämmer det väl. Jag ställer mig dock tvivlande.

Det är klart att era handlare gav bort pengar till er. Varför inte säga rent ut istället, så ser vi väl.

Man slutar aldrig att förundras över folk som kan jämföra äpplen och päron. Visst, det finns alltid fynd att göra, hyllvärmare, färdigkonfade bilar, men det är ju knappast de priserna som var allmänt rådande då.

För att sammanfatta, nej jag tror fortfarande inte bilen i annonsen såldes för 360 tusen ny. Vilket var vad diskussionen handlade om.

Sedan har jag så svårt att förstå varför ni inte kan tro att just XC har ett bättre andrahandsvärde än vissa andra modeller. Var glada för det istället, ni som ju fått bilarna gratis. :D
Enzo, vilken planet har du bott på de senaste 2-3 åren. För 2 år sedan var ju världsekonomin i recession, länder, banker och storförtag i kris, GM blev tvungna att sälja SAAB till en hollänsk-rysk ganstergrupp och Ford tvingades sälja Volvo till världens största kommunist-land. Har du redan glömt detta i den nya ekonomi-euforin där alla värden och lån skenar uppåt i raktefart.

Det var mycket enkelt att få bra priser på den tiden och våra bilar var på inget sätt unika. De flesta volvobilarna gick nog för samma pris/rabatt som jag och Kave fick.

Helt rätt som du sade så valde jag inte automat, bilen jag referade till hade mycket riktigt automat men saknade fullständigt vinterdäck, mattor, bagarummatta osv som jag fick inkluderat i mitt pris och som låg på nästan exkat samma summa som automatlådan kostade extra.

Nu är det andra tider och priserna verka ha rusat uppåt, inte så mycket på nya bilar men nog för att nästa bil kanske blir en Passat istället för en Volvo. Desto mera verkar det ha skenat på begagnat. Ibland så mycket att det är klart billagare att köpa nytt om du räknar in alla kostnader som försäkring, garanati, underhåll och förslitningssaker som däck och bromsar osv.

För mig är det i alla fall rätt unikt att det är billigare att köpanytt än begagnat just nu.
av Steff 99
Den allmänna uppfattningen av beg priserna är att dom är påväg ned, detta beror på att nyförsäljningen är stark och det innebär att det kommer in en mängd begbilar, man kommer förmodligen att börja se detta under våren och än tydligare senare under året eftersom många nybilar dras med långa leveranstider.
Så ni som tror på att man får tillbaka vad man gav i nypris för två år sedan SÄLJ nu ...!!
Få tillbaka är uteslutet. Men man kan ju göra bättre och sämre affärer! :wink:

Lastar man en bil med alla tillval är det rena döden när man ska byta. Men det är kul med nya bilar! :wink: :mrgreen:
av Steff 99
Håller med helt i detta, men det finns flera här på forumet som enligt sig själva nära nog fått betalt för att köra sina bilar i 1-2 år när de lämnar dom i inbyte...så varför fixar vi övriga inte detta ?? :oops:

I mitt nästa liv skall jag bli rik på att köpa nya bilar och sälja dessa som begagnade ... :evil:
av Lövet
Jag kan inte låta bli att le lite åt priserna som diskuteras här. Jag köpte precis en V70 3.2 (visst, jag vet att motorn inte direkt är hetast på marknaden) men jag kan köra fram och tillbaka till månen för mellanskillnaden mot en diesel med tanke på vilket pris jag betalade för den.

Folk borde börja räkna själva vad som är mest lönsamt och inte bara springa benen av sig till dieselbilar och sedan betala överpriser för dem. Att betala över 50% för en 3 år gammal bil är vansinne enligt mig.
Användarvisningsbild
av SvenB
Grattis Andreas. Tillbaka i "Volvoträsket". Den bilen får vi kanske veta mer om sedan. Den enda bil jag haft som faktiskt stigit i värde är en Chevrolet Caprice -79. Jag köpte den 2/6 -81 för 49.000:- och efter ett "tillbud" på Essingeleden 21/11-83 löste försäkringbolaget in den för 53.000:-. Då hade den gått i taxitrafik under hela tiden jag ägde den (c:a 18.000 mil). För att inte någon missuppfattning skall ske så bekostade försäkringsbolaget överflyttning av taxiutrustningen utöver detta.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Tack KKR, det lär nog alldeles säkert dyka upp några trådar från mig angående den lite senare.
Användarvisningsbild
av StringerBell
andreas_lofgren skrev:Jag kan inte låta bli att le lite åt priserna som diskuteras här. Jag köpte precis en V70 3.2 (visst, jag vet att motorn inte direkt är hetast på marknaden) men jag kan köra fram och tillbaka till månen för mellanskillnaden mot en diesel med tanke på vilket pris jag betalade för den.
Spännande, extremt ovanlig kombination!

Det har pratats mycket skit kring den motorn med det är säkert överdrivet och har väl bara med förbrukningen att göra egentligen. Glöm inte att posta dina intryck!
av perhall
andreas_lofgren skrev:Jag kan inte låta bli att le lite åt priserna som diskuteras här. Jag köpte precis en V70 3.2 (visst, jag vet att motorn inte direkt är hetast på marknaden) men jag kan köra fram och tillbaka till månen för mellanskillnaden mot en diesel med tanke på vilket pris jag betalade för den.

Folk borde börja räkna själva vad som är mest lönsamt och inte bara springa benen av sig till dieselbilar och sedan betala överpriser för dem. Att betala över 50% för en 3 år gammal bil är vansinne enligt mig.
Grattis! Jag gillar den motorn. Precis som en 2,5 el 3 l BMW- eller Audi-sexa har den ju inte mängder med vrid på mellanvarv men motorljudet är grymt, eller hur!
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.