Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av piglettt
jag har kollat katten och den såg fin ut:P ska prova att köra med öppet blås om en liten stund:) Komma längre ut på landet än detta går nog inte ;)
av piglettt
Den gick bra när jag köpte den:P sedan så började den krångla. Då bytte jag toppackningen, soppafilter, knacksensor, luftvärmegivaren, kamrem, luftfilter, styrboxen, men den ville ändå inte gå... sen såg jag att amaturen inte satt i såjag tryckte ner den och då kunde jag köra i ca 2 timmar, sen kom felet igen:S
av Hemulen
Aha :D . Stämmer det i ditt första inlägg att bilen går bra när den står still och du gasar? Du både tryckmätte och flödesmätte soppatrycket och det var bra? Kan ju vara så att när du kör så skvalpar soppan runt i tanken och pumpen får ingen soppa,suger luft emellanåt,pumpen sitter helt enkelt fel i tanken eller har lossnat(gick ju bra när du tryckt till den). En länk hur man mekar med reginapump:http://www.vcoa.org/700-900-faq/FuelTan ... cement.htm . Kan det vara något? :)
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]