Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hur som helst så har jag varit ute i skydd av nattens mörker när polisen sover och gnitt av mer rost så nu är bromsarna fullt acceptabla.
Bild

tror ni bilprovningen godkänner det här? Nu spyr den ju ut oljan i flaskan istället för över ventilkåpan
Bild

radio i!
Bild

riktiga fetfälgar jag fått på :lol:
Bild

vajerbyte, ovant med bromssköldar som faktiskt sitter fast
Bild

tror jag lär byta skivor för dom ser rent ut sagt förjävliga ut bak :roll:
Bild

nästan rostfritt :mrgreen:
Bild

inte rostfritt :-(O) Blir nog ett rakt rör istället (billigare :lol: )
Bild

bytt tomgångsmotor så nu går den normalt på tomgång
Bild

Bild

brutal bil :twisted:
Bild

synd bara att fälgarna ser så ynkligt små ut på den
Bild

bara leta efter ett glapp på ena positionsljuset och laga avgassystemet sen ska den nog gå igenom (hoppas jag)
har köpt en ny tuta, avgasrör och avgasklämmor så nu ska det lagas lite mera :mrgreen: Har även plockat fram tre styck extraljus med hållare med tillhörande kabelhärva så det finns risk att dom kommer på :wink:

Bensinläckan på den verkar ha varit en dåligt åtdragen slangklämma på bränsletrycksregulatorn så nu är den någorlunda lättstartad iallafall
Då ska bilen vara besiktningsduglig nu bortsett från att vänster positionsljus dog nu :roll: Måste leta rätt på bättre lamphållare.

Började lite fint med att ta bort hönstrappan (hatar dom på vintern när all snö och is fastnar i den och det går inte att få bort) och försökte blöta loss skiten på bakrutan så det går att se nånting bakåt
Bild

Sen rev jag ner avgassystemet och bytte främre dämparen och bakaxelkröken mot bättre begagnade saker jag hade liggande. Bakre ljuddämparen tyckte jag var en onödig kostnad (den var avsågad som jag hade) så där köpte jag ett rakt rör och drog på istället :lol:
Bild

Bytte tuta och satte den "lite" mer skyddat än från fabrik. Volvos största misslyckande på 740 måste ju vara tutan :roll:
Bild

Sen tyckte jag att grillen hade för mycket skrot på sig så jag tog sticksågen och rensade lite :P
Bild

Men då blev det lite tomt så dom här grejorna ska på istället :wink:
Bild

Har monterat kabelhärvan till extraljusen så det är bara att göra ett stabiliseringsstag och koppla in skiten
Bild
Det börjar likna nånting nu faktiskt :P Hoppas att ägarbytet gått igenom i morron så jag får beställa besiktningstid
mjo men soppamätaren fungerar ju iallafall på några 740, hur många har originaltutan överlevt på? :wink:

Ägarbytet är klart så i morron kl 05:00 när internetbokningen på bilprovningen öppnar ska jag vara där :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]

Låter rimligt, känns starkt som att fel[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]