Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paljac
Tjena!! nu är det så att jag har parkeringssenorer bak men inte fram på min v70. jag tänkte jag skulle montera fram också och då undrar jag vad som gäller?? finns det färdigdragna kablar fram?? och är det ny mjukvara som måste laddas i också??
av skullen
Behöver man ladda programvara för att kunna eftermontera främre parkeringssensorer?
Användarvisningsbild
av Micce1980
skullen skrev:Behöver man ladda programvara för att kunna eftermontera främre parkeringssensorer?

Vet inte men du kan se efter själv

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. Parkering
Användarvisningsbild
av Hioda
Hej,

Lämnade in min V70 2011 till Bilia för eftermontering av censorer fram. Notan blev 7132:-
av skullen
Jag kollade med Volvo och applikationen och att tanka ned den i bilen kostade i storleksordning 5-700kr.

Satsen med sensorer och kablage kostade 1700 tror jag, dessutom behövde jag nog nya "dimljuskåpor" á 750kr per st. Detta gäller min XC60 R-design -12.
av skullen
Jag kollade med Volvo och applikationen och att tanka ned den i bilen kostade i storleksordning 5-700kr.

Satsen med sensorer och kablage kostade 3700 tror jag, dessutom behövde jag nog nya lister till dimljuskåpor" á 750kr per st. Detta gäller min XC60 R-design -12. Tror dock att jag kan flytta över listerna från mina gamla.
av Schmoyoho
R-design kanske är svårare att hitta kåpor till om de skiljer sig från standard, men sensorer och ev. styrenhet kan man nog med fördel köpa på skroten annars. 6-7000 kr för främre parkeringsvarning känns saftigt i mina öron iallafall, även om jag tycker det är trevligt att ha.

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]

TS har ju kört ett år,radera och spar c[…]