Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fn
henka35 skrev:Hej

Ett alternativ som jag vet fungerar utmärkt.
http://www.kiruna.cc/ads/ad_pres.php3?nr=200331846

/Henrik
Vi har diskuterat detta innan och påpekat att dessa FM-sändare inte är lagliga i Sverige. Och visst... risken för att åka fast är liten, men ändå.
Sedan så kommer man ha en laddkabel till FM-sändaren och en till mp3-spelaren och så ljudkablen till hörlursutgången. Det blir många kablar som ska kopplas om man inte driver allt med batteri. Snyggt är det inte heller. Några rattknappar funkar inte och du styr inget på stereon. Utmärkt alternativ... nja.
av NCR
Noodles skrev:Ring och säg att du tror ett misstag begåtts ;)
:lol:

Mmmm..precis...
Användarvisningsbild
av ufriman
henka35 skrev:Hej

Ett alternativ som jag vet fungerar utmärkt.
http://www.kiruna.cc/ads/ad_pres.php3?nr=200331846

/Henrik
Med en FM sändare blir det aldrig lika bra ljud som med en kabel.
Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev:
Noodles skrev:Prisuppgifter inhämtade idag.. :)

iPOD nymont: 1855,00
Kabel (VO 30664142): 393,75
Ipod adapter (VO 30667973) 1200,00
Monteringsats (VO 30775373) 237,50
Summa: 3686,25 (ink moms)
Jag fick priset 2500:- inkl montering och allt på en verkstad här i Gbg. Låter som om jag fick det billigt...
Knappt 1900 för grejorn, sen kanske din verkstad har 20% rabatt hos volvo? Och sen bara vill ha 1000-lappen för jobbet?

/L
av NCR
Loner skrev:
NCR skrev:
Noodles skrev:Prisuppgifter inhämtade idag.. :)

iPOD nymont: 1855,00
Kabel (VO 30664142): 393,75
Ipod adapter (VO 30667973) 1200,00
Monteringsats (VO 30775373) 237,50
Summa: 3686,25 (ink moms)
Jag fick priset 2500:- inkl montering och allt på en verkstad här i Gbg. Låter som om jag fick det billigt...
Knappt 1900 för grejorn, sen kanske din verkstad har 20% rabatt hos volvo? Och sen bara vill ha 1000-lappen för jobbet?

/L
Han kallade det för "lärande-rabatt" då de inte hade installerat detta innan. Vem vet, jag kanske får tillbaka bilen isärskruvad? :)

Sen har just brabil.se etablerat sig här i Göteborg vilket ger ytterligare möjlighet att pressa priserna och ställa verkstäderna mot varandra.
av fn
En fråga... vet ni hur Volvos iPodadapter fungerar? Vad jag kan läsa mig till så kan man spela från 9 olika spellistor och man kan inte styra eller läsa någonting med iPoden.
Kan ju berätta lite om mina erfarenheter då jag nu använt min adapter ett tag. Jag har den där pa11-vol som beställdes från USA. Den kan fungera på två sätt, som Vovlovs egen (fast jag har bara 5 spellistor), eller så har jag full kontroll med iPoden, kan läsa på displayen etc plus att jag kan använda rattknappar.
Från början använde jag spellistor och tyckte det verkade perfekt, iPoden skulle ju ligga undangömd. Men iPoden rymmer tusentals låtar och varje låtlista innehåller flera hundra olika låtar. Det blev omöjligt att hitta favoritlåtar och det blev en massa skippande. När man sedan hörde en låt man gillade och inte visste vilken artist det var så kunde man inte heller läsa det på displayen. Och att hitta den låten igen... ja det var ju typ omöjligt.
Kopplade om adaptern till att tillåta styrning via iPoden. Nu väljer jag en artist, ett album, en genre, en låtlista eller vad som... när jag sätter mig i bilen och sedan styr jag låtskippning via rattknappar. Kan läsa på displayen om jag vill se artist och låttitel. Detta sätt att styra sin musik tycker jag är perfekt, kommer inte koppla om till låtliststyrning, så som Volvos fungerar (om den nu bara kan fungera så).
Ja, det var mina erfarenheter.
av jonzeboy
Är här någon som har skaffat volvos adapter?
Jag var på volvo idag och frågade lite men han såg ut som ett frågetecken
och sa att min bil s60 -01 säkert var för gammal. Jag fick guida han i på volvos hemsida och visa nyheten för honom. Sen sa han att man antagligen behövde lägga in programvara i bilen. Och hur är det sen med den här melbus kabelen?
Jag har den pa11 vol adaptern och den var ju bara till att plugga in men jag är inte riktigt nöjd. Den spelar inte den spellistan som visas och vissa låtar hittar den inte. Dessutom är det ju inte fel med 9 spellistor som volvos adapter istället som 5 i min. Jag hade tänkt uppdatera firmware i ipoden och se så problemet inte ligger där. Förövrig är ipoden en video 60gb...
av fn
jonzeboy skrev:Är här någon som har skaffat volvos adapter?
Jag var på volvo idag och frågade lite men han såg ut som ett frågetecken
och sa att min bil s60 -01 säkert var för gammal. Jag fick guida han i på volvos hemsida och visa nyheten för honom. Sen sa han att man antagligen behövde lägga in programvara i bilen. Och hur är det sen med den här melbus kabelen?
Jag har den pa11 vol adaptern och den var ju bara till att plugga in men jag är inte riktigt nöjd. Den spelar inte den spellistan som visas och vissa låtar hittar den inte. Dessutom är det ju inte fel med 9 spellistor som volvos adapter istället som 5 i min. Jag hade tänkt uppdatera firmware i ipoden och se så problemet inte ligger där. Förövrig är ipoden en video 60gb...
Har du namngivit låtlistorna rätt? Det funkade då på min pa11_vol med en iPod video 30 GB. Det är ju inte pa11_vol som ska hitta låtarna, det är iPoden. pa11_vol lurar bara stereon. Finns det Firmware till iPod video redan? Den släpptes ju i oktober. Sedan tycker jag du ska testa "direct mode", varför kan du läsa ovan och du kommer inte vilja ha "playlist mode" igen.
Användarvisningsbild
av henka35
Vi har diskuterat detta innan och påpekat att dessa FM-sändare inte är lagliga i Sverige. Och visst... risken för att åka fast är liten, men ändå.
Sedan så kommer man ha en laddkabel till FM-sändaren och en till mp3-spelaren och så ljudkablen till hörlursutgången. Det blir många kablar som ska kopplas om man inte driver allt med batteri. Snyggt är det inte heller. Några rattknappar funkar inte och du styr inget på stereon. Utmärkt alternativ... nja.
Nä men den kostar bara 10% av en Ipod adapter. Sedan fungerar den till alla andra typer av Mp3 spelare. Ang. olagligt så har jag en känsla av att 99,99% av all musik som kommer att höras igenom Volvos Ipod adapter inte har rent mjöl i påsen... :lol:

/Henrik
av NCR
Hmmmm, ju mer den här tråden växer ju mer börjar jag fundera på om jag gör rätt som installerar en sån här. Man kan alltså exempelvis inte se titlar i stereofönstret, hur kul blir det med 5000 låtar i iPOD:en osv.

Jag tror jag just har bestämt mig för att lägga pengarna på nåt annat som... 1500 st CD-R eller 20 DVD-filmer för att nämna några saker man får för 2500:-. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]