Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Grejen är ju att bakom boxen är det öppet mot oljan. Varför skulle oljan ta vägen via en por om det så skulle finnas en.. Oljan väljer minsta motståndets väg, den går alltså inte via ett 0,5mm hål när det ligger ett centimeterhål brevid..
Vad gäller packboxars passning i övrigt så har jag TYVÄRR råkat på både en o annan som jag kunnat kasta in i hålet som den skulle monteras i. Både orginal och *pirat*. Den som slagit rekordet var 0,5mm för liten på diametern. Det var dessutom en av dom dyrare fabrikaten. Har även råkat på såna som varit så stora att dom inte med orginalverktyget gått att pressa in med mera än aktivt våld. Så tyvärr verkar det vara lite si och så med nogrannheten vid tillverkningen. När du nu bytte så såg du till så du fick en filt skyddad packbox ?
Användarvisningsbild
av Erico
*pettson* skrev:Grejen är ju att bakom boxen är det öppet mot oljan. Varför skulle oljan ta vägen via en por om det så skulle finnas en.. Oljan väljer minsta motståndets väg, den går alltså inte via ett 0,5mm hål när det ligger ett centimeterhål brevid..
Vad gäller packboxars passning i övrigt så har jag TYVÄRR råkat på både en o annan som jag kunnat kasta in i hålet som den skulle monteras i. Både orginal och *pirat*. Den som slagit rekordet var 0,5mm för liten på diametern. Det var dessutom en av dom dyrare fabrikaten. Har även råkat på såna som varit så stora att dom inte med orginalverktyget gått att pressa in med mera än aktivt våld. Så tyvärr verkar det vara lite si och så med nogrannheten vid tillverkningen. När du nu bytte så såg du till så du fick en filt skyddad packbox ?
Det handlade om orginal och min meck var mest konfunderad över att passformen "kändes" bra på alla tre, annars kunde det som du säger ibland infinna sej en osäkerhets känsla om det gick för lätt eller tungt att få den på plats som iof ändå brukade bli tätt. Killen har under sina år på volvo bytt några boxar som sagt var så nått trolligt va det ;-//. I alla fall var det enkelt att se inför sista bytet vart oljan kom ifrån då det då läkte REGÄLT. Men slutet gott som tur var :-)-)
av mattep
jag har bara en fråga till om det här me vevhusventilationen, jag tog bort en slang som sitter vid insuget, och blåste i den, den ska väll gå genom oljefällan och in i motorn eller va dte va, men det va inget motstånd i den, kan vevhuset vara tät endå, eller är jag ute och cycklar :P ?
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]