Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Sur kan den vara... Är det riktigt svart och surt startar den inte. Har du inga andra stift får du försöka elda av dem. Nån form av gasolbrännare är lagom, tändare lite för klent, gassvets lite väl varm. Värm tills isolatorn är ljus i färgen.
Användarvisningsbild
av chickwheels
Ja jag veeet, efter alla år. Men om jag inte minns fel så va de så lustigt att mammas kille efter att ha bytt startmotor lyckats misslyckas att få dit en kabel till generatorn... Så det var alltså helt enkelt brist/glapp i kontakt mellan bil/batteri och generator..
För dem som läser denna tråd och tar hjälp av den så kan de ju va bra att skriva hur allt löste sig.
bytte självklart tändkabeln med.. vita relät tog ja flera st från skroten och har ännu liggande i verkstan ifall att :P tillsammans med fördelare och tändspole (ifall att).. haha
Jag fick för övrigt bilen sen.. hehe, upptäckte det med kabeln och allt löste sig :D
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..