- fre 20 mar 2009, 21:29
:) He he. Okej. Mjo lite snö har det varit.
Men det kan ju likaväl vara halt en morgon och det är ju de som är det luriga. Skulle jag vetat att jag bara behövde köra bil mitt på dagen så hade jag nog lagt på dem men nu vet jag inte.
Sen handlar det nog mer om din egen bedömning och körstil än vad du har för däck tror jag.
Tidigare så fanns det ju ingen lag på vinterdäck och då fanns det de som körde med sommardäck året om och jag vet inte om de var särskilt mycket mer olycksdrabbade än andra.
Vore intressant om någon hade lite statistik över detta.
Men det kan ju likaväl vara halt en morgon och det är ju de som är det luriga. Skulle jag vetat att jag bara behövde köra bil mitt på dagen så hade jag nog lagt på dem men nu vet jag inte.
Amarace skrev:Fast inte är det så kul att kanske köra på ett barn eller vålla en annan olycka bara för att man får ha sommardäck. Nog tycker iaf jag att vinterdäck ska sitta på så länge man vet att det kan finnas risk för halka.Nä det är det inte men jag sa bara vad som gällde och rekommenderade varken det ena eller det andra med mitt inlägg.
Sen handlar det nog mer om din egen bedömning och körstil än vad du har för däck tror jag.
Tidigare så fanns det ju ingen lag på vinterdäck och då fanns det de som körde med sommardäck året om och jag vet inte om de var särskilt mycket mer olycksdrabbade än andra.
Vore intressant om någon hade lite statistik över detta.
/ Tomas