NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TheFritz
olaham skrev:Hejsan

Jag kan nu ansluta mig till ovanstående skara med V50/S40 och en 1,6l dieselsnurra som rycker eller "suckar in" något vid exakt 1400 rpm och mycket låg belastning. Kan tilläggas att jag upplevde detta tidigare före förra servicen som var 6000 milaservice. Jag pratade med Volvoverkstaden om detta men dom kände inte igen problemet, dom trodde att det kunde vara regenerering av filtret eller "AC-rycket". Vid 6000 milaservicen så byttes bränslefiltret som för övrigt skulle ha varit bytt vid 5000 mil men dom hade fel filter hemma då så dom sa att jag kan köra till nästa service. Nåväl efter bränslefilterbytet så försvann ryckningarna, tills nu då, 1300 mil senare.

Helt klart är ju att det är ett bränslerelaterat fel, men så mycket smuts kan ju inte fastna i bränslefiltret efter några tusen mil tycket man. Vi har väl en rätt dålig dieselkvalitet här i Sverige vad man hör, kan det vara så att det blir vatten i filtret?
Är det någon som har nån ny idè om vad det kan vara som orsakar dom här problemen.

Hälsn. Ola
Jag kan absolut inget om bilar, det är därför jag är på detta forum :)
Jag hade dock en V50 T5 med samma problem och det är ju en bensinare, så det borde ju kunna vara något som inte har med dieselkvalite eller liknande att göra?
av yeenki
Varför ältar ni samma fråga hela tiden,kan ingen svara på frågorna, ja låt bli att svara då.Tar några exp Jag har varit här och där jag åkte i den och den hastigheten mm mm Det tror inte jag hjälper någon.Men för all del,jag kan ha fel,rätta mig hjärna,och framför allt,ta inte illa upp av detta. ?:-/ ??:-/

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]

Är inte skadade kabelstammar i motorrummet r[…]

Om du har tillgång till Vida så kan du[…]

Det kan ju vara läge att hälsa på […]