NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
iPod/USB interfacet ligger på 3-4 tusen eller? Har googlat bort en evighet på att hitta en prisuppgift. Jag har ljudanläggningen i det där grundutförandet med aux i mittkonsollen ("Performance"?).
Användarvisningsbild
av wendtan
StringerBell skrev:iPod/USB interfacet ligger på 3-4 tusen eller? Har googlat bort en evighet på att hitta en prisuppgift. Jag har ljudanläggningen i det där grundutförandet med aux i mittkonsollen ("Performance"?).
Det ligger på ca 5000 kr inkl montering. Läs mer här för exakt artikelnummer till din bil: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 316393.htm ring sedan volvo för en exakt prisuppgift.
av Doby
Inte värt pengarna då det inte funkar tillfredställande. Kör vi aux istället så slipper du svära över att ha lagt 5000 på skiten.

Bla så går det inte snabbscrolla när du bläddrar bland artister...
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag är väldigt nöjd med hur volvos ipod interface fungerar. Jämför man med exempelvis densions GW500 så är användarvänligheten fler snäpp bättre.
av Doby
wendtan skrev:Jag är väldigt nöjd med hur volvos ipod interface fungerar. Jämför man med exempelvis densions GW500 så är användarvänligheten fler snäpp bättre.
Om jag får vara lite ironisk men exakt vad är du nöjd med, att det låter om skiten eller att ipoden blir laddad? Det är ju helt omöjligt att på ett bra sätt bläddra i menyerna utan att köra av vägen. Ska du bläddra i artistlistan 50 steg så måste du trycka på knappen 50 gånger. Vore ju grymt mkt bättre om det gick att snabbscrolla med volymratten? Nej då funkar det ju bättre att köra via aux-ingången och bläddra direkt i ipoden.
Användarvisningsbild
av StringerBell
När jag nu vet ungefär vad det kostar är ipod/usb-uppgraderingen inget alternativ övht. Intressant att läsa om olika erfarenheter.
Användarvisningsbild
av wendtan
Doby skrev:
wendtan skrev:Jag är väldigt nöjd med hur volvos ipod interface fungerar. Jämför man med exempelvis densions GW500 så är användarvänligheten fler snäpp bättre.
Om jag får vara lite ironisk men exakt vad är du nöjd med, att det låter om skiten eller att ipoden blir laddad? Det är ju helt omöjligt att på ett bra sätt bläddra i menyerna utan att köra av vägen. Ska du bläddra i artistlistan 50 steg så måste du trycka på knappen 50 gånger. Vore ju grymt mkt bättre om det gick att snabbscrolla med volymratten? Nej då funkar det ju bättre att köra via aux-ingången och bläddra direkt i ipoden.
Det går alldeles utmärkt att bläddra med tuning ratten. Möjligen att det skett lite grejer i mjukvaran sedan din installation?

Är det enda du klagar på som får hela ipod integrationen att vara skit?
av Doby
Wendtan, menar du att det går att bläddra i artistlistan med tuningratten? I min går det bara att byta spelande låt. Dvs om jag är inne i en meny och bläddrar med knapparna och sen vrider på tuningratten så byts bara den just nu spelande låten. Tämligen kass...har reklamerat detta för ett år sedan och då fanns ingen ny mjukvara och de svarade centralt på Volvo att det inte skulle komma ngn.
av Fredarp
Om man har high performance men inte växlare skulle det vara möjligt att sätta i en växlare då?
Ngn som vet.

V50 -05
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fredarp skrev:Om man har high performance men inte växlare skulle det vara möjligt att sätta i en växlare då?
Ngn som vet.

V50 -05
Japp, det går!

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]