Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
@Fred. Det är ingen fara, började fundera på om jag råkat kryssa ur något så jag inte såg alla signaturer först.

@Johan. Hoppas det ordnar sig med bilen, skulle du beställa från skruvat så glöm inte rabattkoden "jagrullar" så blir det några 100 billigare.
Användarvisningsbild
av SRT
Huggo skrev:Kul med alla som rekomenderar Mekonomen = dyrare på många delar en Volvos orginaldelar,och fler bilmärken dessutom.
Kolla alltid vad orginal kostar innan ni vänder er till Mekonomen.Gäller alla bilmärken.
Sedan !!!!!!!
Köp ej från Biltema.Bara en massa dret där.

Jag har alldrig handlat där men hört mycket .Känns det igen.

Köp du luftmassemätaren på Biltema.Du har 1 års garanti.

Sedan att jag handlar mina delar på Volvo beror helt av andra skäl.Bla personalrabatt.
Låter ju toppen när jag har en biltema luftmassemätare som inte är äldre än ett halvår och redan lämnar felkoder när bilen ibland hugger vid gaspådrag och jag inte trodde man kunde lämna tillbaka elektronikprodukter.Ska man bara hitta kvittot med.
av MickeM
Vad var felkoderna ni grundade LMM bytet på?

Har en känsla av att runt 2 av 3 LMM byts i onödan.
Användarvisningsbild
av SRT
Luftmassemätaren nu bytt och bilen går återigen som den ska.Denna gång ska kvittot sparas så man kan få en ny om ett halvår. :D
Användarvisningsbild
av SRT
MickeM skrev:Vad var felkoderna ni grundade LMM bytet på?

Har en känsla av att runt 2 av 3 LMM byts i onödan.
Det stod felaktiga värden från luftmassemätare vilket gjorde att jag bytte denna när bilen högg kraftigt vid ca 3500 rpm eller bara slog ifrån hela motorn om man lyckades smyga den över detta varvtal, (mindre roligt vid mörker).Som sagt, efter bytet, inga hugg eller felvärden.
av gunnarS80
Jag installerade en Biltema (999kr) nu på Volvo S80 2.9 årsmod 2000.
Inget återköp på den artikeln säger de när man handlar.
Går nu felfritt och jämfört med den gamla mätaren påtagligt bättre effekt vid gaspådrag på lågvarv.

Finns ju alltid en buffert. Mitt batteri är p[…]

Bensinpriser v2

ok, för att vara ecakt, 139,96 toppade olj[…]

Stefans 968

Startmotorn har visat lite tecken på slitage[…]

Har bromsskivor från Brembo på bå[…]