Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V Olovsson
Jag har varit i kontakt med dem nu och menat på att detta är ett fel som fanns på bilen efter att den varit på service. De höll inte med och menade att saker kan gå sönder även efter en service och det har inget att göra med servicen. Då undrade jag vad man egentligen fick garanti på, allt som eventuellt går sönder och som de har kontrollerat MEN inte saker som kan gå sönder.

Jag menade då att garantin var värdelös eftersom den i princip inte täcker någonting alls. Han började då tveka lite och kunde hålla med om att en garanti på servicen som inte gäller saker som kan gå sönder, den blir rätt ihålig. Nu blir det nog så att de får ta bilen och fixa felet, de står för jobbet och om något är trasigt så får jag betala för det. Det KAN vara en schysst uppgörelse, det beror ju på vad som är fel, antag att spolarmotorn är trasig, då kostar den 100 spänn på FELTEMA och den kan ju omöjligt vara av sämre kvalitet än Volvo original i så fall, som i mitt fall klarar att spola 10 min, mer har inte den motorn gått sedan bilen var ny. (är väl bäst att tillägga att jag är rätt ironisk...)

Nåja, antar att en spolarmotor, original kan antagligen kosta nästan exakt vad som helst...

To be continued...
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]