Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
För att installera RTI på verstaden så behöver dom ju riva hela bilen. Inte konstigt att det kostar då. Det finns ju en anledning till att man väljer till det från fabriken...

Fråga på BMW vad dom ska ha för att eftermontera en integrerad navi i en t.ex 3-serie. Jag tror att du får svaret att det inte är möjligt....
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Men jag måste tillägga att jag tycker premium sound från volvo är dyrt, jag har inte lyssnat på det men om man jämför mot andra bilmärken så är det gankska stor skillnad. ett annat exempel är att premium sound till S60 kostar 13000, 13 högtalare . S80 kostar 20000, 12 högtalare, men C30 tar priset, 20000 för 10 högtalare!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
~Kalle~ skrev:Men jag måste tillägga att jag tycker premium sound från volvo är dyrt, jag har inte lyssnat på det men om man jämför mot andra bilmärken så är det gankska stor skillnad. ett annat exempel är att premium sound till S60 kostar 13000, 13 högtalare . S80 kostar 20000, 12 högtalare, men C30 tar priset, 20000 för 10 högtalare!
17500kr till S40/V50/C30/C70. Men fan rent ut sagt vad bra det låter! :shock:

Har det i både XC90in och C70in och jag tycker att det i C70in är vassare!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
XC90_Executive skrev:
~Kalle~ skrev:Men jag måste tillägga att jag tycker premium sound från volvo är dyrt, jag har inte lyssnat på det men om man jämför mot andra bilmärken så är det gankska stor skillnad. ett annat exempel är att premium sound till S60 kostar 13000, 13 högtalare . S80 kostar 20000, 12 högtalare, men C30 tar priset, 20000 för 10 högtalare!
17500kr till S40/V50/C30/C70. Men fan rent ut sagt vad bra det låter! :shock:

Har det i både XC90in och C70in och jag tycker att det i C70in är vassare!
Jag kan tänka mig att det låter bra, borde testa nånstans nångång... 8)
Användarvisningsbild
av bylle
Premium Sound är underbart, men jag blev lite för snål för att välja det på denna bil. Är ganska nöjd med High Performance + sub men det saknas ändå "något" från Premium Sound.

På min f d S60R fick jag rätt ofta fenomenet att steget överhettades på långkörningar, oftast då man hunnit fram till Umeå-trakten (sannolikt pga rätt bra spelande hela vägen hemifrån). Låter lite klent då bara centerhögtalaren kvarstår :)
av carlr
Halloj,

Någon som har en bra instruktion på hur man kan få ut lågnivå ut HU:n på en V70II? Vill inte byta HU:n men däremot jacka på slutsteg / sub.
av bengte
Den som är så dum så den inte vill använda bilbälte är också så dum att den inte skall framföra motorfordon på allmän väg!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
bengte skrev:Den som är så dum så den inte vill använda bilbälte är också så dum att den inte skall framföra motorfordon på allmän väg!
Öhhhhhhhh.... man kan bli helt djävla megaknäpp som bara fan på bältesvarnaren även om jag ALDRIG skulle köra utan bälte på vägen....

Ska man tex bygga en ny hästahage och ska köra runt hagen och placera ut några hundra stolpar bli det lika många start stopp med in/ut ur bilen med några meters framfart mellan varje stople, då är det rätt jobbigt att lyssna på. Det är ju inte en bältespåminnarsignal, det är en bältesbestraffningssignal som torterar trumhinnorna. En diskretare ljud-signal som klart talar om att man har glömt bältet tycker jag räcker.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
carlr skrev:Halloj,

Någon som har en bra instruktion på hur man kan få ut lågnivå ut HU:n på en V70II? Vill inte byta HU:n men däremot jacka på slutsteg / sub.
Det går väl via fiber har jag för mig. Då behävs adapter. Men jag kan ha fel
Användarvisningsbild
av gooose
Detta med bältes varningen är en av anledningarna till att man får Stjärnor i Euro ncap eller vad den heter denna dära säkerhets klassningen.

Sedan så kan jag av erfarenhet säga att det gäller bara att "fokusera" på något annat så tänker i alla fall inte jag på bältes varningen stör mig mer på att vissa modeller sänker/ändrar ljudet i radion när man kör utan bälte.

Anledningen till att Jag kör utan bälte är att jag av Misstag inte vill smutsa ner kundens bälte. Detta när jag kör in/ut ur Verkstad eller under provkörning

Det är lätt att missa en smutsfläck på framsidan/undersidan av magen och där hjälper inget sits skydd i världen

//Goose
D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Jo det borde väl vara rättså enkel[…]

T8 2020

Hej min T8 skriker till när man startar och s[…]

Röksensor xc40 D3 2020

Tjenix! Är det nån som har erfarenhet a[…]