Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kez_style skrev:
VolvoBM skrev:
VIT 2,5FT Summum skrev: V70 2,5 ft har en unik postion på markanden just nu. Finns helt enkelt inga alternativ med samma prestande i samma prisklass.
Har du inte missat SAABs 210 hästars 9-5:a som visserligen är äldre i konstruktionen, men med en starkare motor som är betydligt bättre än Volvos spis? Priset är väl dessutom lägre för SAABen? (Men lika snygg det är den inte i mina ögon.....?
Mycket bra bil saab 9-5a... för 7-8 år sen men bilen kom ut 1997 som 98 års modell så om man får betala ca 20 000 kr - 30 000 kr mer för en Ny V70 är det tveklöst ett bättre köp (Volvon).
Visst håller jag med om att modellen är gammal, men nog finns det likheter inom V70II och gamla V70N också? Att sedan känslan i den nya V70II är "krispigare" är ju klart, men miljömotormässigt så spöar SAAB:en Volvo i alla kategorier.... Volvon är ju efter alla andra "miljöbilar" redan från start när det gäller bränsleförbrukning etc. Sedan så undrar jag om det verkligen räcker med 20-30 000 i skillnad på priset? SAAB:en är i slutet på sin livscykel så jag tippar att även 30 000 är i minsta laget .
VIT 2,5FT Summum skrev:Saab 9-5 har en fin motor . . . men den är lika sexig som en renault twingoo :lol:
Hahaha.... :lol: men nu var du nästan taskig mot Sveriges första eller andra stolthet..... att jämföra en SAAB eller något annat för den delen med en Twingo.... Under bältet.... :wink:
VolvoBM skrev:
VIT 2,5FT Summum skrev: V70 2,5 ft har en unik postion på markanden just nu. Finns helt enkelt inga alternativ med samma prestande i samma prisklass.
Har du inte missat SAABs 210 hästars 9-5:a som visserligen är äldre i konstruktionen, men med en starkare motor som är betydligt bättre än Volvos spis? Priset är väl dessutom lägre för SAABen? (Men lika snygg det är den inte i mina ögon.....?
Det finns företag som idag inte tar in 9-5 som tjänstebilar eftersom att andrahandsvärdet är så dåligt.

//Henrik
Att SAAB 9,5 2,3 Biopower spöar 2,5 FT tvivlar jag på.
Gillar Volvos mulliga 5 cylinders motor, framför Saabs 4a.
2,5 är snabbare än 2,3an 0-100 med en sekund på automatlådan.
Samt att den har ett bättre vrid. Har dock inte koll på förbrukningen.
VIT 2,5FT Summum skrev:Att SAAB 9,5 2,3 Biopower spöar 2,5 FT tvivlar jag på.
Gillar Volvos mulliga 5 cylinders motor, framför Saabs 4a.
2,5 är snabbare än 2,3an 0-100 med en sekund på automatlådan.
Samt att den har ett bättre vrid. Har dock inte koll på förbrukningen.
Personligen så kan jag inte förstå hur man vill vara miljövän och sedan välja en autlåda.... bekvämligheten har ett pris och det priset heter för bränsleförbrukning. Jämför du manuella lådor så måste man nog skämmas på Volvo då deras "nya" bil är 0,4 s snabbare och 10 Nm och 10Hk klenare, men drar mer soppa än en 10-15 år gammal motorkonstruktion från SAAB....visst låter en femma bättre, men den nya V70II/S80N etc. är för hårt dämpade för att det skall vara ett säljargument. SAAB kör man och en Volvo åker man i, har varit min åsikt tills den nya S80N resp V70II kom ut. Nu har ju Volvo äntligen gjort en körglad bil. Men det finns ett stort skäl till att jag själv bytte SAAB mot Volvo, deras facliftade 9-5:a ser ut som skit i mina ögon. Där vinner Volvo på deras design. SAAB kanske kan vara en kandidat om de kom med en ny kaross någon gång. Men som det ser ut i dag så lär det dröja.....
Jag har kommit fram till att min Volvo V70II 2.5FT skall prel. levereras vecka 40. Det innebär att leveranstiden för min del är 19 veckor. Efter hur lånmg tid har man rätt att häva köpet?
belker skrev:Min FT är färdigbyggd! Nå'n som vet hur lång tid det tar att få den fraktad och klar (Nacka)?
Du måste väl ha beställt riktigt ritkgit tidigt? Började tillverkas vecka 34 igår. kanske du har den första 2.5ft? ;)
Grattis i alla fall och jag tror det tar ca 1 vecka till leverans om du inte har några tillbehör som ska monteras.
Hej!

Beställde i slutet på april. Leverans v39. Nu har bilen gått från orderlagd till definitivt planerad.
Kul att det händer något. Du som redan fått din, kan väl skriva en liten recension...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 30
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]