Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av slayer
Fick hem ett fint paket idag 8) Väntar även på mina mätare som borde komma i slutet av veckan :)
Varifrån rekomenderar ni att jag beställer chip ifrån? Sen är det väll fördel att byta tryckklockan till en 1,2 bars, eller klarar fulltryckarens tryckklocka högre ladd så man inte behöver byta den? För på bsr sida när man kollar trimkiten så på ltt finns det olicka tryckklockor men ingen till fulltryckaren, men har för mig jag hört att man ska byta även på fulltryck? Ska se om jag kan bocka nytt tryckrör på jobbet i morgon o svetsa fast anslutning till dumpen :wink:

Bild

Bild
av slayer
Köpte det på ge motorsport för 3900 det sänker 40/40.
Användarvisningsbild
av Nexus
GE :!: Hoppas du har fått rätt satts så det inte blir som på Bjompas V40 (EPA EDITION :mrgreen: )
Användarvisningsbild
av bjompa
grammse skrev:GE :!: Hoppas du har fått rätt satts så det inte blir som på Bjompas V40 (EPA EDITION :mrgreen: )
Nejdu.. passa dej för fan.. De är ju dock fixat nu men de är ju dumt att byta dämpare 2 ggr...
Användarvisningsbild
av Nexus
bjompa skrev:
grammse skrev:GE :!: Hoppas du har fått rätt satts så det inte blir som på Bjompas V40 (EPA EDITION :mrgreen: )
Nejdu.. passa dej för fan.. De är ju dock fixat nu men de är ju dumt att byta dämpare 2 ggr...
ja det var lite oturligt de skickade fel satts men tur det löste sig och nu är det snyggt sänkt
Användarvisningsbild
av bjompa
grammse skrev:
bjompa skrev:
ja det var lite oturligt de skickade fel satts men tur det löste sig och nu är det snyggt sänkt
De va inte fel sats, de hände på vissa V40 att dom inte sänkte bak.. (sa dom iaf)
Fram sitter fjädrarna från första satsen fortfarande..
Jo de blev snyggare.. alla gånger...
av slayer
Idag fick jag hem ett paket igen :lol: Hmm va kan det vara i det?

Jo en hög med mätare o lite bromsoks fäg hehe
Bild
Ska fixa till en aluplåt o sätta där båda mittenfläktgallren sitter på instrumentpanelen o montera mätarna där tror jag eller under stereon men känns som om det kommer bli lite långt ner. Måste också köpa en grej att montera sensorerna för oljetemp och oljetryck också för det va ju inte med som jag trodde eftersom det står att allt medföljer för att kunna montera dem. Eller har ni några andra tips på var/hur man kan montera dom sensorerna?

Har även påbörjat ett annat lite projekt med att lägga plattor utanför garaget som man kan va o meka på 8) Lite skönnare än på gruset o känns bättre o va på när man ska hissa upp bilen o så.

här ska det bli plattor
Bild

Nu har man 5veckors SEMESTER också!!!! 8) 8) :mrgreen:
av slayer
Satt o kollade lite på mätarna o läste lite hur dom ska kopplas o det är ju vanlig plus o minus sen är det 2 andra kablar där man väljer vilken färg mätarna ska lysa med o det står att dem ska kopplas in på acc, Vad menas med acc? Är lite fundersam hehe. Undrar varifrån man ska sno lite ström också hehe
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 29
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]