lennarte skrev:Flottbomb skrev:Om jag håller på o masserar slangarna ett tag så får jag lite värme men det försvinner sen efter en stund
Grattis, är det då en LMM med slutsiffror 007?
Om du har AC är där en vakuumstyrd ventil i motorrummet. Har du inte AC har du en vajerstyrd ventil vid pedalerna. Börja dock med att ta bort båda slangarna till elementet och spola med en trädgårdslang. Sätt en slang på "returen" och ner i en spann också för mindre spill. Gärna varmt vatten och och börja med lågt tryck. Spola baklänges, börja i den slangen som går till vattenpumpen och skifta sedan. Det går en vajer mellan ventilen och ett blandningsspjället i ventilationen (AC mellan reglaget och spjället) som styr värmen i kupen, dock ska elementet alltid bli varmt i båda slangarna när värme "är på".
Yes, en med 007. Det va även den från VPARTS men den funkade inte korrekt. Blev direkt bra med en original från skroten.
Jag har nyligen bytt kupéfläkt och i samband med det så sköljde vi ur värmepaketet med varmvatten flera varv. Har även tömt hela systemet o kört rent vatten ett par varv och varmkört. Verkar även ha flöde genom ventilen dels eftersom slangen är varm på båda sidorna av ventilen men även eftersom det spolade vatten då jag höll på o laborera med slangar för att få bort eventuell luft. Har sett massa tricks om att köra med slangen o spola ur gägga men eftersom det fortfarande är vinter och jag bor i norrland så har jag inte möjlighet att göra det, blir så jävla grisigt att ta in och göra det i garaget.
Men om ingen tror att det är pumpen så kanske jag får skaffa en liten borrmaskinspump o försöka spola igenom med hetvatten o medel med en hink