Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Coating (beläggning) eller coat (täcka) betyder ju egentligen bara att skivorna är skyddade, men inte mot vad. Skicka tillbaka dom om du inte är nöjd, och köp nya på Biltema. Dom är ganska mjuka, men funkar bra och sliter bort ytrosten fint och håller i många tusen mil vid "normal" körning. Heltäckande navkapslar på stålfälgar så slipper du se dom.
Perra83 skrev:Dessa lackade Bremboskivor har varit utomhus i 20 månader nu
Så (ungefär) ser mina Biltema skivor ut efter 10 år (1000 mil om året) och fungerar bra. Rost röda efter en veckas stillastående, men blanka och fina efter någon km. Nav och ytterkant är förstås rost röda, men bilen stannar när jag trycker på pedalen. Det är ju trots allt viktigast
lennarte skrev: fre 25 mar 2022, 21:28 Coating (beläggning) eller coat (täcka) betyder ju egentligen bara att skivorna är skyddade, men inte mot vad. Skicka tillbaka dom om du inte är nöjd, och köp nya på Biltema. Dom är ganska mjuka, men funkar bra och sliter bort ytrosten fint och håller i många tusen mil vid "normal" körning. Heltäckande navkapslar på stålfälgar så slipper du se dom.
Nu är det tämligen väletablerat vad coating på bromsskivor är till för. Med ditt sätt att resonera om ovidkommande saker kan jag säga att BIL är en förkortning för AUTOMOBIL som bara betyder att förflytta sig medelst hjälpmedel och således kan BIL lika gärns vara en moped.

Vad gäller Biltema så har de inte ens bromsskiva till min bil, alternativt så klarar de inte att visa den. Sedan är Biltema dyrt, har inte råd att handla detta lyxmärke :-)
Nu är det tämligen väletablerat vad coating på bromsskivor är till för. Med ditt sätt att resonera om ovidkommande saker kan jag säga att BIL är en förkortning för AUTOMOBIL som bara betyder att förflytta sig medelst hjälpmedel och således kan BIL lika gärns vara en moped.

Nä, bil kan inte vara en moped. Bil delas in i kategorierna lastbil, buss och personbil.

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]