Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej,

Tack för ditt mejl angående Volvo Cars-appen.

Det verkar dessvärre som att det har smugit sig med ett fel i den nya uppdateringen för vissa iOS-användare. Problemet är känt och jobbas på att lösas snarast möjligt. Så länge rekommenderar vi att använda den gamla versionen som du når genom följande steg i appen: Profil -> Appinställningar -> Gå tillbaka till föregående design,

Så bra dom bjuder på ett år
av dabman
Fick svar när jag kollade med supporten om varför jag inte hade fått samma erbjudande:

”Erbjudandet gäller för Volvokunder som har Classic-bilar (ej SPA) med Sensus Infotainment och hade ett aktivt abonnemang som skulle löpa ut innan 2023.”

Stämmer detta in på er som fått det förlängt?
av Bannad
dabman skrev: lör 12 feb 2022, 14:31 Fick svar när jag kollade med supporten om varför jag inte hade fått samma erbjudande:

”Erbjudandet gäller för Volvokunder som har Classic-bilar (ej SPA) med Sensus Infotainment och hade ett aktivt abonnemang som skulle löpa ut innan 2023.”

Jag har SPA. Jag har fått förlängt. Voc har ju föga funkat iom introduktionen av den uppdaterade appen. Så varför skulle det inte gälla SPA? Kan ju kanske du inte fått info om men ändå.
av dabman
Tycker det är märkligt att man får olika svar beroende på vem man hamnar hos i supporten. Både Michaela och Carolina ([email protected]) påstår att det gäller: Classic-bilar (EJ SPA). Medans jag läser tidigare i tråden att Amir säger att det handlar om driftstörningar i appen som lett till kompensationen.
av Bannad
dabman skrev: lör 12 feb 2022, 16:03 Tycker det är märkligt att man får olika svar beroende på vem man hamnar hos i supporten. Både Michaela och Carolina ([email protected]) påstår att det gäller: Classic-bilar (EJ SPA). Medans jag läser tidigare i tråden att Amir säger att det handlar om driftstörningar i appen som lett till kompensationen.
.
Introducerandet av den nya maskinvaran i VOC-appen har medfört störningar oavsett om det gäller SPA eller inte. Jag tycker därför det är bra att Volvo kompenserar VOC-kunder på detta viset. De som fått 13 månader förlängt visar på att Volvo har hörsammat kundernas missnöje. :-)
av dabman
EPSON skrev: lör 12 feb 2022, 16:09
dabman skrev: lör 12 feb 2022, 16:03 Tycker det är märkligt att man får olika svar beroende på vem man hamnar hos i supporten. Både Michaela och Carolina ([email protected]) påstår att det gäller: Classic-bilar (EJ SPA). Medans jag läser tidigare i tråden att Amir säger att det handlar om driftstörningar i appen som lett till kompensationen.
.
Introducerandet av den nya maskinvaran i VOC-appen har medfört störningar oavsett om det gäller SPA eller inte. Jag tycker därför det är bra att Volvo kompenserar VOC-kunder på detta viset. De som fått 13 månader förlängt visar på att Volvo har hörsammat kundernas missnöje. :-)
Jag vet inte om du medvetet missförstår mig? Jag vill också ta del av kompensationen som andra och undrar varför Volvo svara dom de göra, till mig. Jag vill inte att Volvo skall ta bort någon annans kompensation.

Jag har en XC60 MY20 och en V60 MY14 som båda har haft problemen, kvalar jag inte in till erbjudandet - är min stilla fråga. Jo antaligen om man läser Amir svar. Absolut inte om man läser Michaela/Carolinas svar.
Användarvisningsbild
av MartinS
dabman skrev:Fick svar när jag kollade med supporten om varför jag inte hade fått samma erbjudande:

Det stämmer, jag fick ingen fri förlängning för jag hade redan betalt till 2024. Lite trist att man "straffas" för att man är ute i god tid med förlängningen.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]