Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Låter bara så märkligt att man inte ska kunna slå på hotspot bara för att det är ett visst sim-kort, aldrig hört talas om tidigare. Jag hade slängt det och köpt ett ordentligt, tex detta om jag hade haft ett privat mobilabonnemang. Är ju smidigare än att dela från telefonen.
85D70A6D-39E8-43B0-AB20-243E53121358.png
85D70A6D-39E8-43B0-AB20-243E53121358.png (124.18 KiB) Visad 615 gånger
limerose1892,
Ja det är märkligt att Volvo med det i bilen medföljande SIM-kortet och Telekom Hot Spot Drive på 2022:or inte medger riktig Hot Spot så mobiltelefoner och surfplattor kan ansluta till internetdelning i bilen. Volvo har ju tillåtit det tidigare i bilar med Sensus. Lite som att ge någon en semla utan mandelmassa och grädde emellan, det blir liksom inte komplett.
/Bo
bem skrev:limerose1892,
Ja det är märkligt att Volvo med det i bilen medföljande SIM-kortet och Telekom Hot Spot Drive på 2022:or inte medger riktig Hot Spot så mobiltelefoner och surfplattor kan ansluta till internetdelning i bilen. Volvo har ju tillåtit det tidigare i bilar med Sensus. Lite som att ge någon en semla utan mandelmassa och grädde emellan, det blir liksom inte komplett.
/Bo
Känns som 2022 inte är komplett när de fått Google.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

SundanceKid skrev: fre 03 sep 2021, 22:22 Känns som 2022 inte är komplett när de fått Google.
Ja eller så kostar det väl skjortan att använda Google Android Automotive och Volvos ekonomer behövt se över var de kan spara pengar (=billigare lösning med bilens SIM-kort och Telekom Hot Spot Drive än tidigare motsvarande lösning med Sensus).
Sniklösning är vad det är egentligen i 2022:or med Google Android Automotive vad internetlösningen anbelangar med internetdelningen.
Man kanske skulle sätta i ett dotter SIM-kort till mobiltelefonen i bilens SIM-kortläsare.
/Bo
bem skrev: Man kanske skulle sätta i ett dotter SIM-kort till mobiltelefonen i bilens SIM-kortläsare.
/Bo
Var hittar jag SIM-kortshållaren i MY22? Den finns inte på samma ställe som föregående årsmodeller, dvs i bagageutrymmet under plastlådan längst in.

Har du testat med annat SIM-kort för jag saknar att kunna sätta upp en WiFi-hotspot åt barnen. För inte kan de väl ha sparat in på den finessen i en premiumbil...
@Cokeisit, Fick min v90 t6 recharge i torsdags och skulle göra samma sak, flytta mitt datasim från gamla bilen (v90 t8 2020). Ut med volvos monterade hundbur och krånglade bara för att inse att det inte finns någon simkortshållare där den satt på förra bilen... Kom underfund med att hotspot internet fanns så det funkar nu men går inte att dela ut anslutningen i bilen. Vad jag läst så är det inte en simkortshållare på samma sätt längre utan någon inbyggd lösning med hotspot internet så går nog inte att byta ut simkortet för att kunna dela ut internetanslutningen. Men ingen blir gladare är jag (och ungarna!) om det går :-)
Har V90 T6 Recharge MY22 early. Jag är osäker var SIM-kortet är placerat. Har dock hittat en massa olika platser som Volvo placerar SIM-korthållaren i olika modeller. Under bagagegolvet till höger och vänster och i mitten framkant, i handskfacket, bakom en öppningsbar lucka vid förarplatsen nere vid fötterna. Inget står det i manualen till V90 MY22 heller fastän det står om var SIM kortet sitter i lite äldre Volvomodellers användarmanual. Skumt.
Så här ser det ut under lastrumsgolvet i min V90 MY22 early, se bilderna. Kanske den "boxen" till vänster, i bakkant av den större svarta enheten, verkar det gå spänna löst en mindre enhet?
Bilagor
01_V90_T6_Recharge_MY22early.JPG
01_V90_T6_Recharge_MY22early.JPG (5.05 MiB) Visad 386 gånger
02_V90_T6_Recharge_MY22early.JPG
02_V90_T6_Recharge_MY22early.JPG (5.5 MiB) Visad 386 gånger
Sådär ser min nyuttagna också ut. I förra satt simkortet i en extra låda som satt till vänster på bilden där det är en tom ram nu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]