Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:
Its1more skrev:
Jag ska försöka komma ihåg att byta spole när verkstaden ska fetta in stiften.
dåliga stift innebär onödig belastning på spolen. Vad menar du med att "fetta in stiften"?
Ok. Tror du att spolarna kan ha tagit skada om stiften varit dåliga? Borde man byta spolarna för att vara ”safe”?
Därför du skiftar spole mellan 6an och någon annan och kollar misständningar och/eller stiften igen om 1000mil eller nått. Ser allt bra ut så kör vidare, eller köp NGK eller Volvo stift och ha i backup.
Its1more skrev: Ok. Tror du att spolarna kan ha tagit skada om stiften varit dåliga? Borde man byta spolarna för att vara ”safe”?
möjligtvis på sjätte cylindern, om du vill vara "safe". Men om bilen går som den ska hade jag inte gjort det, men det kan bli ett framtida problem...
Nexus skrev:@berrabus, självklart ska man byta om stiften är dåliga. Men hålla på byta stift var 3000 mil är bortkastat anser jag..
Frågan är ju hur jag får reda på om stiften är dåliga? Att hålla på och ta ur och sätta i dem en gång per år låter knepigt att jag får en känsla av att packningen till slut inte håller tätt och då får jag andra bekymmer. Nu har jag ju inte ens kört 6000 mil och de är dåliga och stiften har ca 10000 mil på intervall, jag har alltså 4000 mil kvar, typ. Nä, jag tar nog och byter vid 9000 nästa gång om det inte blir krångel innan dess.
Tappad uppkoppling

Det händer att det kommer in fukt i hajfenan,[…]

Ingen värme i kupén

Det kan vara lurigt att få ur all luft ur v&[…]

Okej, vilken tur att vi har en VIDA på gymna[…]

Hur tar man ut felkoder då? Går det […]