Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Det är inte meningen att knutarna ska vara vattenkylda :-D
av MickeM
Begagnad axel åt nog ganska ofarligt att köpa om damaskerna är ok och priset rätt.
Spriller nya damasken på begagnad axel, så ska man tänka sig för.

Annars är det ovanligt att dom är dåliga.
Nä känns som att de var fyllda med fel ämne...
hur som helst så fyllde jag damasken med fett eftersom jag hade mycket sånt nu :)
Då den satt fast med buntband så fäste jag med rätt grejer såklart. Inte för att jag tänkt åka med bilen mer än till verkstan och hem igen men det kändes rätt att inte lämna det i samma skick som tidigare. Gissningsvis är inre Drivknuten förstörd...
hur som helst så måste jag byta den trasiga damasken på andra sidan så nu kanske det tar en stund inför nästa uppdatering då helgen är över och jag lämnar plats åt sonens moppebil för lite mekande.
Återkommer inom kort.
Kan de vara möjligt att inte Drivknuten klarade sig genom att den fick nytt fett?!? Låter inget nu i alla fall, så något av det jag gjort alltså: bytt stabstag höger, tryckt in fett inre vänster drivknut samt fäst plåten under. Så det va svaret på det konstiga ljudet i alla fall.
Vidare är de ju lite man måste fixa med för att de inte ska rasa såsom byta luftnipplarna som sitter fast. Spänna handbromsen, byta trasig damask höger yttre och lyxproblem som sätesvärmare som bara fungerar ibland, larmet verkar urkopplat, påfyllnadsrör bör bytas och även låser till tanklocket fixas. Det hinner nog tillkomma andra problem längs vägen :)
Tror tråden kan stängas nu och om någon har en bra tanke som de vill dela med sig så skicka ett meddelande.
Tusen tack för hjälpen!

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]