Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av unokuhlin
Många frågor nu 😁

Men hur vikta du upp fronten?

När du täckte baksäte, byggde du typ en vägg bakom förarstolarna och liknande innanför bakdörrarna?
av Blipblop75
Martineriksson skrev: ons 05 feb 2020, 21:16 Det finns undantag ifrån varvtal OM du bygger på en automat med "momentomvandlare" alltså en traditionell med konverter... samt sökt dispens med specifik bil o regnr.....hos transportstyrelsen .det kan ta några veckor att få men jag fick i förra veckan på en s60 d5 automat.... ska bara hitta nån som kan omprogrammera styrdon till 30 km/h sen regbesiktning ...sen har jag nog en glad dotter :-D
Gick det bra att hitta nån som mappar om ECU? Kan du tipsa nån bra firma?
Jag har en 940 i garaget som är tänkt till dottern, men en nyare Volvo med airbags och krockskydd och dessutom automat vore bättre och säkrare.
Detta med dispens för automat och 10km/h hur funkar det?
av Kimandren
Tjenare, har du löst det själv eller slutade det med att du lämnade in det till någon annan?
Är nämligen lite intresserad av göra samma sak själv och har sökt massa men inte riktigt kommit fram till hur man ska göra
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Snart upphävs ännu fler hinder:

Såg en V70II häromdagen med LGF-skylt så att hitta firmor som ändrar v-max numera borde inte vara något problem tycker jag?
Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]