- lör 03 feb 2007, 14:49
#85866
hör inte hit, en endå....
kolegan hade en kund i fredags. en Renault som inte starta.
han konstatara att det var fel på startmotorn & ringer kunder o får prata med en dam/tant, hun kan inte ta beslut & lämnar telafoen till "gubben"
han får reda på vad felsökningen kostar & hur mycke det totalt kommer att kosta efter reprationen är klar.
givetvis ojarhan sig örver priset m.m. men han bestämmer sig för att vi ska laga bilen.
en startmotor beställs (kommer några timmar senare) efter 13:00 ringer kinden & talar om att han har en bil inlämnad som inte startar & undrara varför ingen ringt honom....
stor förvirring ppstår, men kunden får hela historien & alla priser igen & han ojar sig lika mycke nu, men ska ha den reparerad.
(tyver så var jag inte kvar när bilen lämnades ut på kvällen, så jag vet inet om han var lika förvånad då)
Frigge skrev:S60AWD2.5T skrev: Angående fakta i fallet, vet vi egentligen ens att det hänt?
Om vi skall diskutera i ett forum vet vi endast ena partens inlaga men det förstår väl alla?
Det är helt rätt, vad vi vet är en sidas syn på saken. Säger inte att den sidan ljuger men ingen vet ju egentligen vad som sagts från Verkstans sida.
hör inte hit, en endå....
kolegan hade en kund i fredags. en Renault som inte starta.
han konstatara att det var fel på startmotorn & ringer kunder o får prata med en dam/tant, hun kan inte ta beslut & lämnar telafoen till "gubben"
han får reda på vad felsökningen kostar & hur mycke det totalt kommer att kosta efter reprationen är klar.
givetvis ojarhan sig örver priset m.m. men han bestämmer sig för att vi ska laga bilen.
en startmotor beställs (kommer några timmar senare) efter 13:00 ringer kinden & talar om att han har en bil inlämnad som inte startar & undrara varför ingen ringt honom....
stor förvirring ppstår, men kunden får hela historien & alla priser igen & han ojar sig lika mycke nu, men ska ha den reparerad.
(tyver så var jag inte kvar när bilen lämnades ut på kvällen, så jag vet inet om han var lika förvånad då)