Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är nu en vecka som jag försöker fâ kartuppdateringen att fungera i min Volvo V90 2018.
Kartuppdateringen frân USB startade men sedan jag stannat bilen vid 53% har den inte âterupptagit uppdateringen,
uppdatering pausad är meddelandet. Âterinsättning av USB stickan ger ingen ändring. Har kontrollerat stickan med
nedladdningsprogrammet.
Jag har besökt tvâ Volvo verkstäder som inte kunnat lösa problemet under nâgon timmes försök. Jag har fâtt olika tips t.ex
fabriksâterställning utan resultat. Pâ en annan Volvoverkstad laddade dom ner CEM firmvaran utan resultat.

Efter att ha ringt Volvo Support samt Volvo Retail utan att fâ hjälp vänder jag mig nu till "jagrullar" för att se om det finn nâgon som vet hur man gör.
Kanske ett insidertips som jag kan vidarebefordra vid nästa verkstadsbesök. Under mina 8 âr som ägare av bilen är det här andra
gângen som det händer mig. det är ju inte bara navigeringen som är blockerad andra säkerhetshöjande funktioner är ju
ocksâ blockerade, vilka andra än igenkänning av trafikskyltar vet jag inte och det finns inte heller angivet nâgonstans.
Användarvisningsbild
av apersson850
Då bör du ju ha passerat sådana grundläggande ting som att bara ha en USB-enhet inpluggad samtidigt.

Har du din bil inställd på att automatiskt installera hemregionen? Det kan förekomma att en internetbaserad uppdatering ligger halvfärdig samtidigt som USB-installationen inte är klar. Eller att två internetuppdateringar, av olika regioner, är pågående samtidigt. I de fallen kommer bilen aldrig kunna slutföra dem för de är i vägen för varandra. På verkstaden kan de avbryta alla pågående internetrelaterade aktiviteter, vilket kan frigöra en sådan låsning.

Med tanke på din beskrivning ovan kan man ju tänka sig att även detta borde de ha redat ut vid det här laget. Fast kunnandet kan vara på olika nivåer.

Men detta är det jag känner till som kan förhindra uppdateringen. Utöver konstiga USB-minnen som ibland inte gillas av bilen. jag antar att det är version 1510 du försöker installera? Den har jag lagt in med USB-minne (256 GB) utan problem.

När det gäller vägmärkesavläsning är det egentligen inte den som är inhiberad utan visningen av gällande hastighetsbegränsning. Då den baseras på både skyltavläsning och kartdata och kartdata inte är åtkomligt när uppdateringen pågår sätts den på paus tills uppdateringen är klar.
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]