Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Om jag förstått Kimmen90 rätt är de aktuella åtgärderna redan vidtagna i hans fall och har varit framgångsrika i så måtto att värmaren nu fungerar bättre än tidigare. Hans problem var inte att värmaren vägrade starta utan att den värmde dåligt när den gick. Byte av glödstift lär inte hjälpa mot det problemet. Däremot kan byte av förbränningskammare tänkas göra det.

När det gäller värmarmodell finns det enligt vad jag tror är en tillförlitlig källa två olika varianter av Webastovärmare i den här bilgenerationen:

Thermo Top V i tidigare exemplar
Thermo Top Evo i senare exemplar

Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0#p1145180
av Kimmen90
andersuw skrev:Om jag förstått Kimmen90 rätt är de aktuella åtgärderna redan vidtagna i hans fall och har varit framgångsrika i så måtto att värmaren nu fungerar bättre än tidigare.
Precis stämmer bra, redan åtgärdat.
Dålig värme i kupé och startade inte alltid på tidur. Samma dag verkstaden skulle felsöka vägrade värmaren starta över huvud taget. De ringde och berätta pga det satt en felkod på stiftet. Berättade då att jag startat värmaren dagen innan utan problem.

I samband med demontering efter "felsökning" upptäcker de att avgasröret var av. Av erfarenhet säger de att brännaren fungerar dålig pga trasig rör och att stift + kammare ändå skulle behöva bytas. Då stift och kammare "sitter ihop". Förstår om de vill göra det enkelt för sig + att eventuellt behöva byta kammare senare.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]