Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Självklart måste uppenbara fel åtgärdas innan leverans. Är förvånad över att inpassningen av den dörren och svetsloppan verkligen gick obemärkt förbi.

Sedan är det A och O att man får gehör för de ev. problem och fel man hittar efter leverans.

Av egen erfarenhet har jag bara positivt att säga. De problem jag haft har alltid ordnats snabbt och med mycket bra bemötande.
Just detta anser jag vara en mycket viktig punkt om man vill kalla sig premium.
-Jag har med en T8 R-Design och jag såg ganska snabbt efter lev. i juni att dem hade karvat ut för draget för det var inte jämt och snyggt gjort och jag ifrågasatte varför dem gör på detta viset och Verkstadskillen sa själv att han tycker det är dåligt det fixas av ÅF. Killen tyckte att det är dåligt att Volvo inte tänkt på detta , en miss alltså i Designen.
-Jag har haft problem med mittersta Barnstolen som är uppfällbar När man lyfter upp den så veckas Plasten och där släpper Lacken så den har dem bytt 2 ggr. Första dem fick från Volvo var redan kass så den fick de skicka tillbaka men den nya såg bättre ut så den satte dem dit. Men han sa samtidigt att det kommer hända igen för det är helt fel material i den detaljen det skall vara i något tyg istället.
-Dem har bytt ryggklädseln på Passagerarsidan med för den var dåligt sydd.
-Bromsskivorna är bytta fram med efter 600mil då den hade blivit skeva. Frågade om de nya var av bättre kvalitet och det visste dem inte.
-Har en kompis som har en T8 R-Design med och den bilen har varit inne på Verkstaden 5 ggr. den är bara 3 månader gammal och bärgad 2ggr.

Jag säger så här så länge Volvo står för allt så har jag inga problem med att det finns småfel det får man räkna med på en ny bil kan man inte räkna med det så ska man inte köpa nya modeller. Men visst är det tråkigt när det händer och sedan detta med slarvfel det kan man däremot diskutera det skall man inte godta.
Över detta är jag helnöjd med bilen den är en njutning att köra den och verkstadskillen jag har direktkontakt med har varit väldigt tillmötersgående :D :-)-)
Bilagor
IMG_2203.JPG
Draghålet
IMG_2203.JPG (1.46 MiB) Visad 484 gånger
IMG_3237.JPG
IMG_3237.JPG (1.74 MiB) Visad 543 gånger
Senast redigerad av 1 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gånger.
av AKarlsson
Frågan är hur stora skillnader i karosspassningen som är juridiskt godtagbara, det är inte en fråga om tycke i sluteändan? Det är ganska lätt att skriva på ett forumet "de hade jag inte godtagit då hade få bygga en ny bil". Jag har drivit en juridisk process med en handlare om en BMW av nyare modell där jag försökt åberopa diverse rättigheter i avtalet men möts av dåliga motförslag. Då jobbar jag ändå men affärsavtal emellanåt och vet hur det fungerar. Den affären gick till slut att lösa hyfsat men inte helt perfekt. Godtar inte handlaren kraven man har så är det i domstol det skall avgöras vilket kan bli dyrt för den förlorande parten. Så det är inte alltid bara att hota med omleverans och få en ny bil på några dagar om man inte är bered att mötas i domstol.
av Amli
XC90_Executive skrev:Då har jag kanske tur med T8 då :wink:

Två gånger har den varit inne. En gång för att ladda in Apple Carplay (gratis) och andra för att tanka in Polestar.
Du har tur med alla bilar och vi vet alla redan att även din nuvarande kommer vara helt felfri. Precis som alla bilar (som bara råkar vara just Volvo) du haft.
Användarvisningsbild
av Derank
Den perfekta bilen fins såklart inte, inte i min värld iaf, jag skulle kunna hitta fel på alla era bilar, inkl XC90 Exlusives T8a
av Schmoyoho
Jag hade gärna hört lite om din ägandehistorik, XC90_exec. Iallafall bensinbilarna :roll: Var V8:an pålitlig eller gormig t.ex? Särskilt intressant ifall det var en tidig bil, i sådana fall är det ju väldigt mycket motsvarande en XC90 T8 idag. Flaggskeppsbil, första bilen på en ny plattform med största motorn och fullsmetad med tillbehör.

Flipperno1 skriver att bromsskivorna bytts pga de blivit skeva, är det något man kan tillskriva att det är en ny modell, skivorna tillverkas väl inte annorlunda för det? Eller något annat i bromssystemet för den delen antar jag?
av agb007
Lövet skrev:Det förekommer betydligt oftare än du tror. Skillnaden är att det oftast blir så bra att det inte syns. Bättringsfärg med pensel är inte rätt metod...
Typ 10% av alla bilar blir ommålade. Det säger något om hur bra det görs.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]